وزیر امور خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد طرح رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با داعش حمایت قدرتمندی را از عراق تشکیل می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الحدث: "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق روز شنبه در سخنانی تاکید کرد  طرح "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با داعش حمایت قدرتمندی را از عراق تشکیل می‌دهد.

زيباري در مصاحبه با فرانس پرس افزود :« ما از اين طرح استقبال مي کنيم. ما بارها از شرکاي بين المللي خودمان درخواست حمايت و کمک کرده ايم زيرا اين تهديد يک تهديد بسيار مرگبار نه تنها براي مردم عراق يا منطقه بلکه براي اروپا ، آمريکا و ناتو است.»

وي تصريح کرد :« اين جنگ اساسا جنگ ماست اما ما به حمايت نياز داريم. ظرفيت و توان ما محدود است. ما براي تقويت توان و ظرفيت خود نيازمند کمک هستيم.»

زيباري تصريح کرد :« در مرحله کنوني هيچکس به فکر اعزام نيروهاي زميني به عراق نيست. در حال حاضر درخواست ها به پشتيباني هوايي ، حمايت تاکتيکي و کمک به مسلح شدن نيروهاي زميني مانند نيروهاي کرد پيشمرگه مربوط مي شود.»

اوباما روز جمعه در نشست سران کشورهاي عضو ناتو تشکيل يک ائتلاف گسترده را براي شکست داعش خواستار شد که موفق شده است بخش هاي زيادي از عراق را به تصرف خود درآورد.


برچسب ها: زیباری ، وزیر ، خارجه ، سوریه ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار