مدتی است که فضای دینی دنیای عرب، تغییر کرده، علما فتواهای تحریک آمیزی را صادر می کنند که با روح و تعالیم اسلامی منافات دارد و فکرهای انحرافی را ترویج می دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ در زمان های دور، آن وقت که نوجوان بودیم، شرایط مالی خوبی نداشتیم و خانه‌هایمان جای کافی برای همه نداشت؛ خدمات برقی محدود بود، مساجد، اولین پناهگاه ما بود، در آن درس می خواندیم، در کنار یکدیگر آرامش می گرفتیم، حلقه ای علمی تشکیل می دادیم و فقه و حدیث می آموختیم.

غالبا بر حضور در مساجد پایبند بودیم و برای سالمندانی که به ما علم یاد می‌دادند، احترام ویژه ای قائل بودیم؛ شنیدن موسیقی حرام بود و منبرهای برپا بود که همواره بر دوری از گناه تاکید می کرد و و از عذاب در دنیا، قبر، برزخ و آخرت، به خاطر گناهان صحبت می کرد.

مدتی است که فضای دینی دنیای عرب، تغییر کرده، علما فتواهای تحریک آمیزی را صادر می کنند که با روح و تعالیم اسلامی منافات دارد، فکرهای انحرافی را ترویج می دهند و با سوء استفاده از جهل عوام، تلاش می کنند، خرد آنان را با افکاری که کاملا از تعالیم قرآنی و پیام های متعالی اسلام به دوراست، تسخیر کنند. 

اکنون، آنچه در سوریه سراسر دنیای عربی، مدت مدیدی است که اتفاق می افتد، به شدت زنگ خطر را به صدا در آورده است و شرایطی استثنائی را بر ما تحمیل کرده است؛ علمای ما باید فضای دینی جامعه را به سمت سازگاری با روح قرآن و سنت صحیح نبوی سوق دهند و نادانی را از جامعه بزدایند و مردم را از شرایط موجود، آگاه سازند.



انتهای پیام./
برچسب ها: عرب ، علما ، فتوا ، داعش ، روح ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار