محیط زیست چالش پر اهمیت بعد از صلح و امنیت

مهمترین چالشی که دولت‌ها با آن روبه رو هستند محیط زیست و حقوق محیط زیست در حکومت‌ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در نشست بین المللی اخلاق محیط زیستی اظهار داشت: حکمرانی مطلوب در جهان امروز یکی از ملاک‌های مهم میزان پایبندی به موازین اخلاقی و اصول است ، میزان پایبندی به اصول، میزان پایبندی به وعده‌ها میباشد و این که دولت‌ها نسبت به وعده‌هایی که می‌دهند تا چه میزان پایبندی از خود نشان می‌دهند ، یکی از ابعاد  اخلاقیات در عرصه سیاسی که ما به نا توانی در این عرصه کم و بیش مبتلا هستیم.

وی در ادامه گفت: بحث اخلاقیات در عرصه سیاست و حکم رانی است. که از محتویات آن می‌توان به محیط زیست اشاره کرد. بعد از صلح و امنیت مهمترین چالشی که دولت‌ها با آن روبه رو هستند محیط زیست و  حدود محیط زیستی در حکومت‌ها است.

 ابتکار در ادامه افزود: همه‌ی دولت‌ها شعار همراهی با محیط زیست را می‌دهند ولی در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند ، از مهمترین مسائل روز تغییرات آب و هوایی است و دولت‌هایی که قول دادند مسئولانه عمل کنند ولی موفق نبودند.که کماکان گرم شدن کره زمین یک چالش اساسی است که  زندگی بشر  را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه اظهار داشت: این موضوع فقط به حکومت‌ها منتهی نمی‌شود بلکه به جوامع بشری مربوط می شود ، این که چه میزان از افراد حاضرند عنوان یک شهروند پایبند به اخلاق محیط زیستی عمل کنند ،این که آیا افراد حاضرند از خودرو شخصی خود به نفع خودروی عمومی بگذرند، شیوه زندگی افراد ممکن است به محیط زیست تلفات زیادی وارد کند و این موضوع به اروپایی بودن یا ایرانی بودن افراد مربوط نمی‌شود. بلکه به این مربوط می‌شود که این افراد تا چه میزان حاضرند به خاطر محیط زیست جهانی از منافع خود بگذرند این عوامل چالش‌های اساسی محیط زیست هستند.

معصومه ابتکار در ادامه افزود: اگر ما در درون خود بتوانیم با خودمان کنار بیاییم و بتوانیم به صلح برسیم می‌توانیم به طبیعت و انسان‌های دیگر به صلح برسیم و دنیای بهتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ باید برای آگاهی بخشی عمومی طرح‌هایی داشته باشیم طرح‌هایی که رفتارهای جمعی را نیز تغییر دهد. مردم نگران هستند مناقشات در برابر طبیعت و انسان هر دو بر محیط زیست تأثیرگذار هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط ، زیست ، چالش ، مسائل ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار