رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 19 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد و دولتی آذربایجان‌غربی به فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ولی عاقلی در سی و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی که در ساختمان جدید جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون بیش از 45 هزار نفر از آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی بهره‌مند هستند.

وی افزود: در طول مدت خدمت جهاد دانشگاهی تعداد 7 هزار نفر از آموزش‌های ضمن خدمت از 50 دستگاه دولتی در آموزش‌های جهاد دانشگاهی شرکت کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون بیش از 2 هزار دانشجو در رشته‌های کاردانی و کارشناسی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی پذیرش شده‌اند.

عاقلی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی تعداد در دو رشته کارشناسی ارشد از بهمن ماه امسال در این نهاد ایجاد شده و مشغول تحصیل می‌شوند.

وی افزود: تعداد 19 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد و دولتی در آذربایجان‌غربی به فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی مشغول هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: این تعداد دانشجو علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف دینی، اقتصادی، علمی و سیاسی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که در خبرگزاری‌هایی مانند ایکنا و ایسنا فعالیت دارند.

عاقلی اظهار داشت: بر اساس آمار انجام گرفته از سوی کارشناسان تا کنون در نمایندگی‌های خبرگزاری ایسنا تعداد 29 هزار اخبار و 25 هزار خبر در خبرگزاری ایکنا انتشار یافته است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرحی دیگر از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی تعداد 189 طرح افکارسنجی نیز به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: 281 عنوان کتاب درج، چاپ و تجدید نیز شده که با موفقیت چشمگیری همراه بوده است.

عاقلی اظهار داشت: در زمینه تحقیقاتی، جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی تعداد 187 طرح پژوهشی کاربردی ارائه کرده که از این تعداد 19 طرح سال گذشته به مرحله اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد 6 طرح پژوهشی با همکاری استانداری آذربایجان‌غربی عقد قرارداد شده و 10 طرح کاربردی و تحقیقاتی در خصوص احیای دریاچه ارومیه تقدیم مسئولان شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه مجتمع تحقیقاتی آذربایجان‌غربی نیازمند 50 هکتار زمین هستیم که از استانداری آذربایجان‌غربی نیازمند مساعدت در این امر هستیم.

وی افزود: مزیت واگذاری و تملک زمین‌های اطراف مجتمع تحقیقاتی نیازمند منابع مالی و شهرک فناوری بوده چرا که این امر به اشتغال جوانان کمک بسیاری می‌کندش.

برچسب ها: دانشگاهی ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.