سخنگوی حماس گفت در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی عباس گفت که اظهارات و سخنان بی فایده نباید موجب توقف تقویت وحدت ملی ما باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الاقصی، "سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با شرکت در برنامه میزگردی در این شبکه که در محل ویرانی های ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شده بود گفت: ما باید به تلاش برای تقویت وحدت ملی میان فلسطینی ها ادامه دهیم و اجازه ندهیم اوضاع به حالت گذشته بازگردد. موفقیت هیئت مذاکره کننده ما در قاهره می تواند این انگیزه را به ما بدهد که حرکت روبه جلو داشته باشیم. اظهارات و سخنان بی فایده نباید موجب توقف تقویت وحدت ملی ما باشد. تشکیل دولت وحدت ملی نیز در چارچوب وحدت ملی فلسطین و تقویت آشتی ملی صورت گرفته است. ما باید عملکرد دولت جدید را اصلاح کنیم.

ابوزهری افزود: ما گروه‌های فلسطینی میان خود توافقنامه آشتی امضا کرده ایم و سازوکاری برای آن مشخص شده است. اکنون ما منتظریم که توافقات صورت گرفته توسط حماس و فتح اجرا شود. این که ما به گذشته برگردیم و موضوعاتی را مطرح کنیم تا توجیهی برای فرار از تعهداتمان باشد مطلوب نیست.

وی درخصوص اتهاماتی که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان علیه حماس مطرح کرده و گفته است در نوار غزه دولت در سایه وجود دارد و اجازه نمی دهد که اعضای دولت وحدت ملی کارشان را به صورت عادی انجام دهند، گفت: اگر در نوار غزه دولتی به وجود آمده ناشی از خلائی بوده است که دولت وحدت ملی سابق به وجود آورد. 

ما از روز نخست همواره گفته ایم که وطن ما با خلاء اداری مواجه است و باید متحد شویم تا این خلاء از بین برود. نمی توان مردم و این همه ویرانی را رها کرد و فقط گفت که به علت وجود دولت در سایه نمی توان کاری کرد. اکنون کوتاهی در حق کشورمان جنایت است. دولت فلسطین کوتاهی کرده است و باید به مسئولیت خود عمل کند. "رامی حمدالله" نخست وزیر دولت فلسطین در ایام جنگ حتی یک جمله هم درباره ویرانی ها در غزه سخن نگفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار