معاون برنامه‌ریزی استانداری‌کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت‌جهانی ‌بیستون برای جذب‌گردشگر بیشتر از اینها استفاده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علی اصغر میرزایی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: هرچقدر که بتوانیم زمینه ورود گردشگر به استان را مهیاتر کنیم، یقینا در دیگر بخش های توسعه ای نیز مسیرمان هموارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پتانسیل استان کرمانشاه برای جذب گردشگری بسیار بالاست و در این بین با انجام دو طرح بزرگ ساماندهی تاق بستان و مجموعه جهانی بیستون می توان توانایی جذب گردشگر خود را تا چندیدن برابر افزایش دهیم.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه از تصویب پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول ساماندهی بیستون خبر داد و گفت: با انجام این مهم مجموعه ارزشمند تاریخی و ثبت جهانی شده بیستون توانایی جذب گردشگر بیشتری خواهد یافت.

وی همچنین از تصویب دو میلیارد و 295 میلیون تومان برای اجرای پروژه های تعریف شده در مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان در سالجاری خبر داد.

این مقام مسئول همچنین از اختصاص 570 میلیون تومان برای ادامه تکمیل فاز اول ساماندهی اثر تاریخی معبد آناهیتا خبر داد.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه بر تعیین زمان دقیق ساماندهی مجموعه‌های تاریخی استان و رونق گردشگری در آنها تاکید کرد.

میرزایی گفت: باید با تمام توان مراحل ساماندهی مجموعه های تاریخی فرهنگی استان انجام گیرند و شرایطی فراهم شود تا بازدیدکنندگان بیشتری در سال از این آثار دیدن کنند و در نهایت شاهد رونق گردشگری استان باشیم.

برچسب ها: کرمانشاه ، جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.