عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت:علی‌رغم پیش‌بینی حریم 60 متری دریا برای ممانعت از ساخت و سازها متاسفانه در خیلی جاها شاهد تعدی به حریم دریا هستیم و امروزه علاوه بر جنگل‌خواری، دریا خواری هم شروع شده که با راه‌اندازی سازمان توسعه عمران سواحل کشور می‌توان خیلی از مسائل مشکل ساز و نحوه ساخت و سازها را کنترل کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی  باشگاه خبرنگاران درباره آلودگی میکروبی دریای خزر گفت: در نوشهر و چالوس دو رودخانه محافظت شده «چالوس» و « سردآبرود» را داریم که علی‌رغم حریم 200 متری در نظر گرفته شده برای آنها، شاهد ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم این دو رود هستیم.

وی افزود: متاسفانه گهگاهی فاضلاب‌های خانگی به دلیل عدم استفاده از سپتیک تانک‌ها وارد رودخانه و سپس دریا می‌شوند. 

احمدی‌لاشکی ادامه داد: اجرای طرح اگو و سیستم فاضلاب مدتی در شهرهای ساحلی مانند چالوس و نوشهر و امثالهم اجرا شد که با پیشرفت خوبی همراه بود اما به یکباره به دلیل عدم تامین منابع مالی مسکوت ماند که معتقدیم این بحث باید به صورت جدی در شهرهای ساحلی که سطح آب خیلی بالاست جدی گرفته شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه متاسفانه امروز زباله‌ها در جنگل ریخته می‌شود و پساب‌های آن روانه رودخانه‌ها و پس از آن به دریا می‌رود، افزود: زباله‌ها بایستی هر چه سریعتر به نیروگاه زباله‌سوزی که در مازندران و در دو شهر ساری و نوشهر احداث شده منتقل شود که خوشبختانه دستگاه‌ها نیز خریداری شده اما باید ضرب‌العجلی برای راه‌اندازی آن مشخص شود.

 با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی راه‌اندازی سازمان توسعه و عمران سواحل شمال و جنوب کشور در مجلس نهم اظهار داشت: متاسفانه وزارت کشور هنوز آئین‌نامه این سازمان را آماده نکرده بنابراین سواحل و دریاهای کشور متولی مشخصی ندارند که باید وزارت کشور هرچه سریعتر در این باره اقدام کند.  

عضو مجمع نمایندگان مازندران این نماینده تصریح کرد: علی‌رغم در پیش‌بینی حریم 60 متری دریا برای ممانعت از ساخت و سازها متاسفانه در خیلی جاها شاهد تعدی به حریم دریا هستیم و امروزه علاوه بر جنگل‌خواری، دریا خواری هم شروع شده که با راه‌اندازی سازمان توسعه عمران سواحل کشور می‌توان خیلی از مسائل مشکل ساز و نحوه ساخت و سازها را کنترل کرد.
 
احمدی‌لاشکی در پایان تاکید کرد: دریاخواران اقدام به خشک کردن دریا کرده و به ساخت و ساز خود در دل دریای خشک‌شده سرعت می‌بخشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار