گسترش فناوری‌های جدید و عرضه آن در بازار نیازمند سرعت بالای اینترنت است که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز گامی در این راه است.

امید ترابی کار‌شناس فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: میزان نیاز به سرعت اینترنت و پردازشگر‌ها طی چند سال گذشته چند برابر شده و بر روی سرعت از نظر تکنولوژی می‌تواند کارهای زیادی انجام داد. 

وی با اشاره به اینکه اینترنت ایران سرعت کمی در مقایسه با سایر کشور‌ها دارد، گفت: با همین سرعت کم نیز می‌توان کارهایی که برای انجام نیازمند بسته اینترنت است، انجام داد و کندی سرعت مانعی در راه توسعه سرویس‌های حوزه IT نیست. 

وی ورود بخش خصوصی برای توسعه و تولید ابزارهای لازم در عرصه IT را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: با افزایش سرعت تعداد زیادی از محصولات جدید که در کشورهای خارجی استفاده می‌شود ولی هنوز در بازار IT ایران عرضه نشده است، نیازش ایجاد و به بازار وارد خواهد شد. 

 به گفته وی گسترش فناوری‌های جدید برای تولید محصولات جدید ضروری است اما با همین سرعت کم اینترنت می‌توان کسب و کارهای ایده آلی بر بسته اینترنت راه اندازی کرد که ایجاد شبکه ملی اطلاعات از سوی مسئولان امر یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور است که سرعت اینترنت نیز بالا‌تر می‌رود. 



انتهای پیام/
برچسب ها: اینترنت ، سرعت ، شبکه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار