رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فیروزکوه از اعطای پنج وهزار و 681 جلد سند روستایی به روستائیان این شهرستان خبر داد.

ˈحسین کیانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: مطابق آخرین تقسیمات کشوری 90 پارچه آبادی، مزرعه، سکوتنگاه های موقت و دائم و روستا درشهرستان فیروزکوه وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 52 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به تهیه طرح هادی برای آنان است.

کیانی افزود: تا سال 90 طرح هادی در تمامی این روستاها مورد مطالعه و تهیه شد و چهار روستای دیگر شامل ˈشیخ وزاˈ، ˈجلیل آبادˈ، ˈکندیانˈ و ˈفرح آبادˈ در سرشماری سال 90 برای تهیه طرح اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: اسامی روستاهای فوق الذکر با هماهنگی بخشداری مرکزی و فرمانداری برای تامین اعتبار و اجرای طرح های هادی به استان اعلام شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و 681 جلد سند به روستائیان اعطا شد و 300 جلد سند دیگر در اداره ثبت اسناد شهرستان منتظر پرداخت هزینه است.

وی تاکید کرد: واگذاری اسناد منازل به روستاییان به معنای خاتمه دادن به بسیاری از نزاع و درگیرهای برخی از روستاییان و کاهش پرونده های قضایی است.

کیانی ادامه داد: از مجموع طرح های تهیه شده در روستاها، طرح هادی 2 روستا بازنگری شد، طرح 9 روستای دیگر در دست بازنگری است و طرح 11 روستا برای تامین اعتبار در سال 93 کاندید شده است.

وی بیان کرد: از روستائیان عزیز درخواست می شود برای خرید، فروش، ساخت، تفکیک و تغییر کاربری املاک و هرگونه مستحدثات حتما طبق مفاد قانونی قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی عمل کرده و از بنیاد مسکن استعلام کنند.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به اعطای فقط هشت سند در سطح شهر فیروزکوه، خاطرنشان کرد: مغایرت بین کاداستر نقشه های بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد از جمله مشکلات اعطای سندهای شهری است که طولانی شدن روند اعطای سند نیز به همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته های گذشته با برگزاری سلسله نشست هایی با ادارات منابع طبیعی، راه و شهرسازی و ثبت اسناد، مشکلات این حوزه در حال کاهش است./ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.