بسکتبال برزیل برای اولین بار بعد از 47 سال به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسید. برزیلی ها در این مسیر آرژانتین را با اختلاف 20 امتیازی شکست دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی برزیل با پیروزی 85 بر 65 مقابل آرژانتین جمع 8 تیم نهایی جام جهانی اسپانیا را تکمیل کرد و به 3 تیم دیگر گروه A پیوست که پیش از این وارد مرحله یک چهارم نهایی شده بودند. به این ترتیب برزیل با صربستان و اسپانیا با فرانسه تکلیف دو تیم مرحله نیمه نهایی جام جهانی را مشخص می کنند.

طبق گزارش سایت فیبا، برزیل آخرین بار در سال 1967 به این مرحله از جام جهانی رسیده بود. نتو با 21 امتیاز و مارسلینیو ویرا با 13 امتیاز بهترین امتیازآوران برزیل در دیدار با آرژانتین بودند.

تیم برزیل چهار سال قبل در همین مرحله از حریف آمریکای جنوبی خود باخته بود و در سال های 1998 و 2002 نیز شکست های مشابهی را تجربه کرده بود.



پابلو پریجیونی از آرژانتین با 18 امتیاز بهترین بازیکن این تیم در دیدار مرحله حذفی جام 2014 بود.

ترکیه با یک امتیاز صعود کرد

ترکیه و استرالیا در این مرحله از جام جهانی نبرد نسبتا برابری را داشتند و در نهایت هم تنها یک امتیاز تفاوت تیم برنده و بازنده بود.

ترکیه که برای سومین بار پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی می رسد با نتیجه 65 بر 64 استرالیا را شکست داد.

استرالیا که تا اواسط کوارتر چهارم هم در بازی پیش بود در یک دقیقه پایانی با نتیجه 64 بر 59 در بازی برتری داشت اما 2 پرتاب 3 امتیازی که یکی از آنها در ثانیه های آخر به ثمر رسید، ترکیه را به یک چهارم نهایی فرستاد.

امیر پرلزیچ که پرتاب پیروزی بخش ترکیه را به ثمر رساند با 16 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن این تیم بود.

گفتنی است تیم استرالیا متهم شده بود که برای فرار از رویارویی با آمریکا قبل از مرحله نیمه نهایی در آخرین بازی مرحله گروهی به صورت عمدی باخته است.

مرحله یک چهارم نهایی

مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی از فردا 18 شهریور با 2 بازی آغاز می شود.

روز سه شنبه 18 شهریور:

ترکیه - لیتوانی

آمریکا - اسلوونی

روز چهارشنبه 19 شهریور:

صربستان - برزیل

اسپانیا - فرانسه

انتهای پیام/

برچسب ها: جام جهانی ، اسپانیا ، spain ، world cup
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار