پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به قلم "جیسون دیتز" تحت عنوان "جنگ طولانی : راهبرد اوباما در برابر داعش به معنای سال ها تنش است" نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده است که راهبردی برای پیروزی بر داعش ندارد و مسئله همین جاست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار، امروزه، اوباما از اعضای ناتو خواسته است برای مقابله با داعش ائتلافی تشکیل دهند و به گفته برخی مقامات آمریکا، تلاش های دیپلماتیک بیشتری برای تامین امنیت منطقه صورت خواهد گرفت.

تلاش های دیپلماتیک بلند مدت در کنار نبود راهبرد جدی برای پیروزی بر داعش به این معناست که جنگ تا مدت های زیاد ادامه خواهد یافت.

آنتی وار نوشت: برنامه مقابله با داعش سال ها زمان می‌برد. اگرچه اوباما و سایر مقامات آمریکا در روزهای اخیر از نابودی کامل داعش به عنوان بخش اصلی این برنامه گفته اند اما اهداف این جنگ چندان روشن نیست.

تاکنون ، هر اقدامی که آمریکا در جنگ صورت داده بر خلاف اهدافش پیش رفته و برخی دخالت های آمریکا موجب شده است داعش به روش هایی که پیش از این قابل تصور نبود ، نیروهای جدیدی به کار گیرد.

نبود راهبرد منسجم برای جنگ و  تمرکز بر شبه راهبرد تنش نه تنها به معنای سال های طولانی جنگ خواهد بود بلکه اشتباهات بیشتر آمریکا را در برابر داعش به دنبال خواهد داشت.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار