دولت امریکا، در قبال عرب‌های مسلمان، جز افکار شوم ندارد؛ از حمایت نامحدودش از رژیم اشغالگر صهیونیستی گرفته، تا دخالت های فزاینده در امور دولت ها و تحمیل شروط بر آنها.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ ممکن است برخی باور کنند که آمریکا، در تلاش های خود برای نابودی گروه تروریستی داعش، جدی است و برایشان این گونه تداعی شود که این دولت، بر اجرای تعهدات خود، از طریق جمعی که احساسات آنان را تحریک کرده، ولی نتوانسته  عقل آنان را به تحریک وادارد، چراکه خود آمریکا بر عقل آنان چیره شده و در نتیجه خود این دولت است که به جای آنها تصمیم می گیرد و فراتر از این، بویژه در نزد عرب ها، باور دارند که با آمریکا در اتخاذ تصمیمات بزرگی مانند مبارزه با تروریسم، مشارکت دارند، ولی فراموش نخواهند کرد که آنها بیشتر وظیفه اجرا دارند.

حقیقتی که قابل بحث نیست، این است که آمریکایی که خود داعش را بوجود آورده و به آن حیات بخشیده، آن را تحویل سرمایه گذاران توانمند عرب داده و همچنین، سازمان ها و گروه ههای تروریستی دیگری را به وجود آورده و در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده اند.

آیا قابل باور است، کسی ساخته دست خود را از بین ببرد، همانطوری که اعراب جاهلی، خدایان خود را از خرما می ساختند و به هنگام نیاز، آن را می خوردند؟... آمریکا آنچه را که برای ایجاد آشوب و فتنه انگیزی بدان نیاز مبرم داشته، به اعتبار آنکه خود توان اجرای این ایده را ندارد ولی می تواند ابزاری را بوجود آورد که توان اجرای آن را داشته باشد، ایجاد کرده است، سپس آنان را همانطور که گفتیم، تحویل سرمایه گذاران عرب داد و از قدرتی که داعیه خلافت دارد، حمایت کرد.

اقدامات آمریکا و آنچه برای رفع شبهات از خود، انجام می دهد، راز عمیقی ندارد؛ بیم و هراس، چیزی است که موجب شده، این دولت بزرگ از طریق حملات محدود هوایی علیه داعش، فرد مخلصی جلوه نماید که بسیاری باور می کنند که واقعا برای نجات اعراب از شر این آفت بزرگ تلاش می کند، در حالیکه این دولت، در قبال عرب های مسلمان، جز افکار شوم ندارد؛ از حمایت نامحدودش از رژیم اشغالگر صهیونیستی تا دخالت های فزاینده در امور دولت ها و تحمیل شروطی بر آنها، به گونه ای که تنها با منافع خود سازگار است و منافع هیچ کس دیگر را در نظر ندارد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار