مسئله فراگیری زبان‌های خارجی برای طلاب بسیار مهم است و احتیاج به فراگیری زبان برای تبلیغ امری ضروری است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت الله محسن غرویان با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: همانطور که از نام حوزه‌های علمیه مشخص است وظیفه حوزه روشنگری و تعلیم و آموزش دادن آموزه‌های دینی برای جامعه است.
 
از آنجایی که دین یک عنصر اساسی در زندگی مردم است و نقش موثری در زندگی مردم دارد حوزه‌های علمیه تاثیر گذاری زیادی در رفتار و منش مردم دارند حوزه‌های علمیه محلی برای بیان مسائل دینی و شرعی است.
آیت الله غرویان با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه علمیه و راهکاری دوری از آن بیان کرد: مهم‌ترین چالشی که حوزه‌های علمیه با آن روبرو است انطباق مسائل شرعی با متغییرات جامعه است و مسائلی که مطرح می‌شوند و جدید هستند که حوزه‌های علمیه باید خود را جدید و به روز کنند.
وی عنوان کرد: در زمینه به روز شدن حوزه‌های علمیه نیاز به علم و اجتهاد است و حوزه‌های علمیه باید مجتهد پرور باشند و طلاب را به خوبی پرورش بدهند و آن‌هایی که استعداد دارند جذب حوزه بشوند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد:‌‌ همان طور که آیت الله مکارم شیرازی اشاره کردند مسئله فراگیری زبان‌های خارجی برای طلاب بسیار مهم است و احتیاج به فراگیری زبان برای تبلیغ امری ضروری است و باید مرکز تخصصی آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ژاپنی و زبان‌های زنده دنیا تشکیل بشود و به طلاب آموزش بدهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، یادگیری ، تبلیغ ، طلاب ، ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.