حسن رحیمی به دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در ازبکستان راه یافت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن نخست از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است.

در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی دارنده مدال های طلا و برنز جهان در دور نخست با ضربه فنی (7 – صفر) لوان مترولی از اسپانیا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 2 میکولا عیوضیان از اوکراین را مغلوب کرد. رحیمی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با ضربه فنی (7 -1) ویکتور لبدوف قهرمان جهان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله با نتیجه 5- 5 مغلوب یانگ کیونگ ایل از کره شمالی قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن شد و به دیدار رده بندی راه یافت.

در وزن 86 کیلوگرم محمد حسین محمدیان در نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی در دور اول با نتیجه 10 – صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمدیان در دور سوم پدرو سبالوس از ونزوئلا را با نتیجه 8 بر 6 مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سالاس پرز از کوبا نایب قهرمان جهان با نتیجه 4- 2 مغلوب شد و با توجه به حضور سالاس در دیدار فینال محمدیان به گروه شانس مجدد راه یافت. محمدیان در این مرحله ابتدا با ماتسوموتو از ‍ژاپن مسابقه می دهد و در صورت برتری برای کسب مدال برنز با عظمت عثمان اف از آذربایجان مصاف می کند.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور نخست با نتیجه 4- صفر از سد الکساندخوتسیانویسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 ژو دنگ نفر سوم آسیا از چین را شکست داد. قاسمی در مرحله یک چهارم مقابل قربان قربان اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید.وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 حاجی مراد گاتسالوف قهرمان نامدار جهان از روسیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار پایانی طاها اکگول از ترکیه قهرمان اروپا و نفر سوم جهان است.

مصطفی حسین خانی نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان با یک پیروزی مقابل حریف بلغار و شکست برابر نماینده ازبکستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

  -اسامی فینالیست‌های چهار وزن اول به شرح زیر است:
57کیلوگرم:
ایل کیونگ یانگ (کره‌شمالی) - ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان)
70کیلوگرم:
ختاگ تسابولوف (روسیه) - یاکوپ گور (ترکیه)
86کیلوگرم:
رینرز سالاس (کوبا) - عبدالرشید سعداله‌یف (روسیه)
125کیلوگرم:
کمیل قاسمی (ایران) - طاها آکگول (ترکیه)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۸:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
دلمون به کشتی خوش بود اینهم از کشتی واقعا که
آخرین اخبار