سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران" پاسخ داده شده است.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.



شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های گوارشی" كه توسط دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:
***ندا

با سلام
من موقعی که عصبی هستم پشتم و مابین دو کتفم درد میکنه . و یه مدتی معدم سوزش داشت که دکتر کلیدنیوم سی بهم داد اما من بعد دو هفته بی خیالش دشم . به نظر شما ایا باید اینم دارو رو ادامه بدم یا اینکه این دارو رو رها کنم.هر چند فوق تخصص به من اندوسکو.پی پیشنهاد کرد اما انجام ندادم . و در ضمن من رفلاکس یا ترش معده ندارم فقط بین دو کتفم درد شدیدی داره

جواب: در پشت جناغ، بدون سوزش و ترش کردن ممکن است علامت ر‌فلاکس باشد اما گاهی ممکن است درد ما منشاء عصبی داشته باشد مثل مشکل شما که خودتان گفتید عصبی هستید در درمان دردهای عصبی ، داروی کلیدنیوم‌سی استفاده می‌شود و به شما توصیه می کنیم مصرف دارو را رها نکنید و برای  از بین بردن درد ‌عصبیتان از آن استفاده کنید.

***الهام

با سلام.من بیماری سیلیاک دارم.میخام بدونم ایا رژیم غذایی خاصی را باید رعایت کنم؟

جواب: اگر بیماری شما ثابت شده است شما باید تا آخر عمر از مصرف گندم، جو ترکیباتی که حاوی گندم و جو است خودداری کنید که در صورت عدم رعایت این رژیم، به عوارض سلیاک دچار خواهید شد که عوارض متعددی دارد.

***برای ترش کردن بعد از غذا در شب چکار کنیم؟

جواب: ترش کردن بعد از غذا، در شب علامت ر‌فلاکس است به کسانی که به ر‌فلاکس معده در شب دچار می شوند، توصیه می‌شود که نحوه غذا خوردن خود را تغییر دهند و به این معنی که شام خود را 2 تا 3 ساعت قبل از خواب مصرف چربی، فلفل و ترشی خودداری کنند این افراد باید از پر‌خوری بپر‌هیزند و اگر با رعایت تمام موارد فوق همچنان به ر‌فلاکس شبانه دچار شوند باید تحت نظر پزشک متخصص دارو مصرف کنند.

***سوال راجع به ورم معده، دارای د‌ایمتیکون می‌خورم. آیا خوبه؟

برای عده‌ای از بیمارانی که ورم معده دارند، این دارو تاثیر دارد.
اما برای اکثر بیماران تاثیر خاصی ندارد.در واقع تاثیر این دارو به علائم بیمار بستگی دارد، اگر علائم بیمار با دارو کنترل شود که باید مصرف دارو را ادامه دهد اما در صورت عدم کنترل، ضمن بررسیب‌های علل ورم ، باید تحت نظر پزشک داروی جایگزین مصرف شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: سوال ، معده ، ورم ، غذا ، بدن ، کنترل ، رفلاکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار