ترفندهای شبانه؛

نگاهی به ابزارهای dodge و burn در فتوشاپ

براي روشن تر کردن يک ناحيه از تصويرمي توانيد از ابزار dodge و براي تيره تر کردن يک ناحيه از تصوير از ابزار burn استفاده کنيد. براي استفاده از اين 2 ابزار به صورت زير عمل کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در نرم افزار ويرايش تصوير فتوشاپ ابزاري به نام toning وجود دارد که کارش تنظيم شدت رنگ در تصاوير است. اين ابزار خود شامل ابزارهاي dodge و burn است که هر يک به طور تخصصي رنگ هاي تصوير را تنظيم مي کنند.

براي روشن تر کردن يک ناحيه از تصويرمي توانيد از ابزار dodge و براي تيره تر کردن يک ناحيه از تصوير از ابزار burn استفاده کنيد. براي استفاده از اين 2 ابزار به صورت زير عمل کنيد: ابتدا ابزار dodge يا burn را انتخاب کنيد و سپس در نوار option موارد زير را انجام دهيد: نوع و اندازه قلم مو را تعيين کنيد، سپس تعيين کنيد که چه چيزي در تصوير مي خواهد تغيير کند.

Midtones براي تغيير ناحيه هاي با رنج متوسط از خاکستري، Shadow براي تغيير ناحيه هاي تيره و Highlights براي تغيير ناحيه هاي روشن در اين تنظيمات به کار مي رود. در ادامه مقدار exposure (به نمايش گذاشتن اثر) را تعيين کنيد و اگر مي خواهيد از خاصيت airbrush استفاده کنيد، آن را انتخاب کنيد و در آخر روي ناحيه اي از تصوير که مي خواهيد تغييرات را روي آن اعمال کنيد،درگ کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار