عضو شورای شهر تهران گفت: سالانه باید 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شود که در این خصوص باید نیمی از این دستگاه‌ها در شش ماهه اول سال محقق شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سرخو در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر با بیان این مطلب افزود: سالانه 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری باید افزوده شود و در این زمینه باید تخفیف‌ها را طوری انجام دهیم که نیمی از این دستگاه‌ها در شش ماهه اول سال محقق شود.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مقرر شده برای سال 94 یک بودجه عملیاتی و یک برنامه پنج ساله داشته باشیم و برای این منظور باید تمام برنامه‌ها به نوعی در بودجه عملیاتی منعکس شود.
 
وی با تقدیر از گزارش معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اظهار داشت: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با دقت تمام آیتم‌های مورد نظر را در بودجه سالانه و برنامه پنج ساله مشخص کرده است و از دیگر معاونت‌های شهرداری تهران هم درخواست دارم اینگونه عمل کنند.
 
سرخو خاطرنشان کرد:کارتریج‌های تخفیف حمل و نقل دانش آموزان و دانشجویان هنوز به دستآن‌ها نرسیده است و شهرداری در ارائه کارت‌های تخفیف با تاخیر عمل کرده است بهتر است در این زمینه پیگیری‌های لازم برای هر چه سریعتر انجام شدن این موضوع صورت گیرد. 
*ورود173 اتوبوس دو کابین به خطوط پرمسافر جنوب شهر

 تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر به ارائه گزارش این معاونت در خصوص تمهیدات و اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت.  
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری شاهد کاهش سرفاصله حرکت قطارها در جهت ارائه حداکثر سرویس‌دهی در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که از ابتدای مهر ماه عملی خواهد شد ارائه کارت‌های 50 درصد تخفیف ویژه اتوبوس‌ و مترو به دانش آموزان است ضمن اینکه درروز اول مهر ماه خدمات مترو به صورت رایگان به این قشر ارائه خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به آماده بودن هزار و 87 واگن در 87 ایستگاه مترو افزود: خدمات دیگری نیز در ناوگان اتوبوسرانی صورت خواهد گرفت به گونه‌ای که 6 هزار و529 اتوبوس در دو بخش عمومی و خصوصی از ابتدای سال جاری به سرویس‌دهی خواهند پرداخت.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل عدم دریافت هیچ گونه اتوبوسی در 4 سال گذشته از سوی دولت هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی با 2 هزار اتوبوس فرسوده روبه روست اظهار داشت: اقدامات لازم در جهت تعمیر این اتوبوس‌ها در سه ماهه تابستان صورت پذیرفته تا بتوانند با حداکثر توان خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.
 
*ورود173 اتوبوس دو کابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط بی آرتی با اولویت جنوب شهر تهران 

تشکری هاشمی در ادامه به معاینه فنی 4 هزار و 944 دستگاه اتوبوس تاکنون در سال جاری اشاره نمود و افزود: حدود 173 اتوبوس دو کابین و 16دستگاه اتوبوس تک کابین جدید جهت به کارگیری در خطوط بی‌آرتی پرمسافر با اولویت جنوب شهر تهران از ابتدای مهر ماه وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته شاهد افزایش 250 هزار جابه جایی از ابتدای مهر ماه خواهیم بود افزود: 16 هزار تاکسی در سال تحصیلی جدید برای سرویس مدارس پیشبینی شده که نسبت به سال گذشته با افزایش صددرصدی توام بوده است.  
 
*کنترل حضور تاکسیرانان با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یکی دیگر از اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک را نظارت هوشمند تمامی تاکسی‌ها عنوان کردو افزود:مطابق سیستم‌های RFID نصب شده حضور تمامی تاکسیرانان کنترل خواهد شد.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مطابق افزایش میزان جابه‌جایی‌ها حجم ترافیک نیز افزایش خواهد یافت تصریح کرد:یکی از دلایل موثر در ترافیک شهری همزمانی سفر دانش آموزان، دانشجویان،کارمندان و بازاریان بوده که تغییر یک ساعت در سفر این افراد کاهش ترافیک را به دنبال خواهد داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به مرگ 700 نفر از شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر حوادث ترافیکی اظهار داشت: هماهنگی جهت استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در حریم مدارس و مکان‌های پرترافیک و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از دیگر مواردی است که با هماهنگی با مدارس و راهنمایی و رانندگی صورت پذیرفته ضمن اینکه از طریق ارسال پیامک زمان رسیدن دانش آموزان به مدرسه و منزل به اولیا اعلام می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی با آتش نشانی و استقرار در محل‌های پرخطر ممانعت از ایمن سازی حریم مدارس و نیز اجرای برنامه‌های آموزشی و نمایش‌های ترافیکی و پخش تیزهای تبلیغاتی از تابلوهای شهری تلویزیونی از دیگر برنامه‌های متناسب با استقبال از ماه مهر خواهد بود.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام رضا و پاسداشت هفده شهریور با بیان اینکه هم چمران و مسجد جامعی هر دو اعتبار خود را از ریاست شورا به دست نیاورده‌اند بلکه به شورا اعتبار بخشیده‌اند اظهار داشت: آقای مسجد جامعی در هر شرایطی برای ما مسجد جامعی هستند.
 
وی به مصاحبه‌های اخیر اعضای شورا در خصوص انتخابات هیئت‌رئیسه و اظهارات آنان در خصوص مسجد جامعه‌ای اشاره نمود و افزود:سعه صدر و اخلاق مداری دو ویژگی مهم یادشده از سوی تمامی اعضا در طول یک سال گذشته شورای چهارم بوده ایشان همواره اقدامات موثری را در جهت ارتقای جایگاه حقوق شهروندان به در تمام ابعاد جاری، مالی،‌جانی، امنیتی و معیشتی به انجام رساندند.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بحث امنیت عمومی و اجتماعی مقوله‌ای است که نیازمند همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها بوده و تنها با انتظار از پلیس محقق نخواهد شد افزود: در چند سال اخیر شاهد اجرای مدلی از سوی راهنمایی و رانندگی با پشتیبانی شهرداری شده‌ایم که پیشنهاد دارم این موضوع در بخش انتظامی نیز پیاده شود.
 
وی با بیان این که بهتر است کارگروهی در رابطه با تعامل کاربردی و عملیاتی میان پلیس و مدیریت شهری تشکیل شود افزود:با پشتیبانی بیشتر در رابطه با پلیس تهران زمینه افزایش امنیت بیشتری برای شهروندان فراهم خواهد شد.
 
طلایی در ادامه به دیپلماسی شهری و تعامل بیشتر شورا با مجامع بین‌المللی اشاره نمود و اظهار داشت: در دوره سوم و دوره چهارم که بنده عضو شورا بودم شاهد تحقق این موضوع نبودیم و متاسفانه ارتباطات شورای شهر تنها محدود به تهران شده و هیچ ارتباطی با دنیای خارج و کلانشهرها صورت نپذیرفته است.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران با عنوان اینکه اگر چه مدیریت شهری در این زمینه فعال است و اقدامات موثری صورت پذیرفته لیکن لازم است ساز و کارهایی در جهت دیپلماسی شهری از طریق هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها در جهت فراهم نمودن زمینه لازم صورت پذیرد.

علی صابری یکی از اعضای شورای شهر با اشاره به درگذشت کاتوزیان پدر علم حقوق اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم خیابان روبه روی کانون وکلا که هم اکنون به نام زاگرس است به نام ایشان نام‌گذاری شود.

رحمت الله حافظی در جلسه  امروز نیز  نسبت به خبر منتشر شده در سایت همشهری آنلاین گفت: این سایت روز یکشنبه 16 شهریور خبری از قول شهردار برای ساخت مجتمع بیمارستانی رویان منتشر کرده این مرکز عظیم بیمارستانی و تحقیقاتی دارای  324تختخواب در 33 طبقه با وسعت 140 هزار مترمربع است .
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد:شهردار طی سخنرانی گفته با روحیه دفاع مقدس و پای‌بندی به قوانین این مجموعه را طی مدت سه سال افتتاح خواهد کرد.
 
حافظی با اشاره به اینکه این پروژه به پای‌بندی قوانین نیازمند است اظهار داشت: آقای شهردار هدف وسیله را توجیه نمی‌کند شهردار تهران در عمل به قوانین پای‌بند نیست شهردار باید توضیح دهد قبل از تصویب شورا براساس چه اختیاراتی این قول را داده است؟ میزان منابع مورد نیاز برای تامین اعتبار آن از کجاست؟
 
حافظی علاوه بر این تذکری در رابطه با کمیته تخصیص اعتبار و بودجه داد و عنوان کرد:دغدغه همیشگی اعضای شورای شهر این بوده که به سوال شهردار هم منتهی شده است که در جلسات کمیته تخصیص اعتبار و قانون بودجه اعضای شورا هم حضور داشته باشند اما متاسفانه در تاریخ14.4.93 دومین جلسه این کمیته در حالی برگزار شد که باز هم تنها عضو دعوت شده از شورا آقای دبیر بود.
 
وی با اشاره به این که دو بند 7 و 9 مصوبه این کمیته جای تامل دارد تاکید کرد: در بند 7 به شهرداری تاکیدمی‌کند 300 میلیارد تومان افزایش اعتبار برای تکمیل پروژه شهر آفتاب در نظر گیرد و آن را در پایان سال اصلاح کند. آیا این کمیته این اختیار را دارد؟
 
حافظی ادامه داد: اگر استدلال این است که شهردار اختیار جابه جایی ردیف‌های بودجه را دارد باید جمله پایانی و اعمال بیانیه "اصلاح پایان سال" حذف شود اما در غیر این صورت اگر شهردار از اختیارات خود استفاده نکرده اجازه جابه جایی ردیف‌های بودجه بدون اجازه شورا را ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد:بند 9 مصوبات کمیته نیز همین مشکل را دارد .

*رئیس شورا در خصوص هزینه‌های فاقد سند و اعتبار در شهرداری توضیح دهند

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خطاب به مهدی چمران اظهار داشت: شما ده سال رئیس شورای شهری بودید که امیدوارم در این دوره نیز ماندگار باشید و این پیروزی غرور آفرین در هیئت‌رئیسه را بر اصولگرایان تبریک می‌گویم.
 
وی خطاب به چمران افزود: در دوران مدیریت شما در دوره‌های گذشته شورای اسلامی شهر تهران شاهد دو اتفاق نادر در زمان یکی در زمان احمدی‌نژادو دیگری در زمان قالیباف بودیم که امیدوارم این مسائل در این دوره تکرار نشود.
 
وی ادامه داد: هزینه‌های فاقد سند به مبالغ 350میلیارد و 150 میلیارد تومانی که هنوز نیز برای ما مشخص نشده در چه خصوص بوده از جمله این موارد است ضمن این که اتفاق نادر دوم مرتبط با هزینه‌های فاقد اعتبار در زمان تصدی قالیباف است و من برای همه این‌ها دلیل و مدرک دارم.
 
این عضو شورای شهر با بیان این که هر چند شاید بتوان هزینه‌های فاقد اعتبار در زمان قالیباف را به وسیله متمم و اصلاح بودجه مطابقت داد حل کنیم اما در خصوص هزینه‌های فاقد سند هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
 
وی در ادامه با تاکید براینکه از شما به عنوان برادر شهید چمران می‌خواهم که تکلیف این قبیل هزینه‌ها را روشن کنید افزود: چرا که باید در نظر داشت روزی همین شهدا ما را بازخواست خواهند کرد و از شما می‌خواهم نسبت به هزینه‌های شهرداری حساس باشید.
 
وی در ادامه به قول شهردار تهران مبنی بر احداث نخستین بیمارستان تخصصی رویان اشاره نمود و افزود: این که قالیباف در هر گوشه‌ای از تهران بدون هماهنگی با شورا قول می‌دهد در واقع به معنای این است که یعنی شورا کشک!
 
این عضو شورای شهر با عنوان اینکه من تا زمانی که در شورا هستم به تفکرات خود ادامه خواهم داد اظهار داشت:مطمئن باشید که استراتژی ما همان استراتژی هدایت و نظارت است و با تغییر در ریاست شورا هیچ تغییری در این استراتژی صورت نخواهد پذیرفت.
 
وی با تاکید براینکه ما شورا را به سمت مسائل سیاسی نخواهیم برد اظهار داشت: دیگران هستند که شورا را به سمت مسائل سیاسی می‌کشانند چرا که ما اصلاح طلبان در سال گذشته از نخستین افرادی بودیم که به طلایی تقی‌پور جهت تصدی در هیئت‌رئیسه رای دادیم ولی امسال اصولگرایان با یک حماسه غرورآفرین برکرسی نشستند.

 
*معرفی مسجد جامعی به عنوان خادم برگزیده افتخار اعضای شورای شهر است

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام رضا و پاسداشت هفده شهریور با بیان اینکه هم چمران و مسجد جامعی هر دو اعتبار خود را از ریاست شورا به دست نیاورده‌اند بلکه به شورا اعتبار بخشیده‌اند اظهار داشت: آقای مسجد جامعی در هر شرایطی برای ما مسجد جامعی هستند.
 
وی به مصاحبه‌های اخیر اعضای شورا در خصوص انتخابات هیئت‌رئیسه و اظهارات آنان در خصوص مسجد جامعه‌ای اشاره نمود و افزود:سعه صدر و اخلاق مداری دو ویژگی مهم یادشده از سوی تمامی اعضا در طول یک سال گذشته شورای چهارم بوده ایشان همواره اقدامات موثری را در جهت ارتقای جایگاه حقوق شهروندان به در تمام ابعاد جاری، مالی،‌جانی، امنیتی و معیشتی به انجام رساندند.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بحث امنیت عمومی و اجتماعی مقوله‌ای است که نیازمند همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها بوده و تنها با انتظار از پلیس محقق نخواهد شد افزود: در چند سال اخیر شاهد اجرای مدلی از سوی راهنمایی و رانندگی با پشتیبانی شهرداری شده‌ایم که پیشنهاد دارم این موضوع در بخش انتظامی نیز پیاده شود.
 
وی با بیان این که بهتر است کارگروهی در رابطه با تعامل کاربردی و عملیاتی میان پلیس و مدیریت شهری تشکیل شود افزود:با پشتیبانی بیشتر در رابطه با پلیس تهران زمینه افزایش امنیت بیشتری برای شهروندان فراهم خواهد شد.
 
طلایی در ادامه به دیپلماسی شهری و تعامل بیشتر شورا با مجامع بین‌المللی اشاره نمود و اظهار داشت: در دوره سوم و دوره چهارم که بنده عضو شورا بودم شاهد تحقق این موضوع نبودیم و متاسفانه ارتباطات شورای شهر تنها محدود به تهران شده و هیچ ارتباطی با دنیای خارج و کلانشهرها صورت نپذیرفته است.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران با عنوان اینکه اگر چه مدیریت شهری در این زمینه فعال است و اقدامات موثری صورت پذیرفته لیکن لازم است ساز و کارهایی در جهت دیپلماسی شهری از طریق هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها در جهت فراهم نمودن زمینه لازم صورت پذیرد. 

چمران در نخستین جلسه علنی پس از انتخابات هیئت‌رئیسه ضمن یادآوری سالروز درگذشت مرحوم جلال آل احمد به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان کشور اظهار داشت: فردا نیز 19 شهریور ماه و سالروز درگذشت رحلت آیت‌الله طالقانی یکی از مردان مبارز انقلاب و جامعه است که خدمات ایشان تا حدی بوده که از وی به عنوان ابوذر زمان یاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: ایشان از هم‌بندهای زندان با شیبانی یکی از اعضای فعلی شورای شهر بودند و خدماتشان به جامعه فراموش نشدنی است.
 
رئیس شورای شهر در ادامه اظهار داشت: روز گذشته نیز شاهد عمل جراحی مقام معظم رهبری بودیم که هر چند این عمل موفقیت آمیز بود اما برای ایشان آرزوی سلامتی طول عمر را داریم و نکته جالب در این موضوع تماس برخی کشور نظیر لبنان در جهت کسب آگاهی از وضعیت جسمانی ایشان بود که این موضوع موید نفوذ ایشان به عنوان رهبر سیاسی در دل‌های مردان سایر کشورهاست.
 
مهدی چمران در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگری که موجب افتخار اعضای شورای شهر است حضور احمد مسجد جامعی و معرفی ایشان به عنوان خادم برگزیده در جشنواره امام رضا بود که هر چند درسال‌های گذشته نیز بنده در سالروز ولادت امام رضا توفیق زیارت این مکان مقدس را داشتم اما امسال این توفیق از بنده سلب شد اما جا دارد که دستیابی به این مقام معنوی را به ایشان تبریک عرض نمایم.

*جلسه علنی امروز شورا با خرابی میکروفون‌ها و سیستم صوتی همراه بود

جلسه علنی امروز شورا در حالی آغاز شد که با خرابی‌ میکروفون‌ها و سیستم‌هایصوتی همراه شد و میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و مجتبی عبداللهی معاون خدمات درون شهری شهرداری تهران گزارشات خود را در حالی ارائه دادند که میکروفون‌های شورا خراب بود و خبرنگاران و اعضای شورای شهر قادر به شنیدن گزارش این دو معاونت نبودند.

* مدیران شهری مهمان امروز شورای شهر

نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز در حالی برگزارمی‌شود که مهدی چمران ریاست نخستین جلسه علنی از سال دوم شورای چهارم را برعهده خواهد داشت.
 
گفتنی است در این جلسه مدیران شهری در حوزه‌های حمل و نقل، خدمات شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمانان این جلسه اقدامات خود در خصوص بازگشایی مدارس و به عنوان استقبال ازمهر را بیان خواهند نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، شهر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار