دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: دیگر آن زمان گذشته که بگوییم مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند سلاح است بلکه امروز مقاومت فلسطین نیازمند حمایتی است که تفکر صهیونیسم را ریشه کن کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب طی سخنانی در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، ضمن عرض خیرمقدم به همه میهمانانی که از نقاط مختلف جهان دعوت مجمع تقریب مذاهب را پاسخ گفته‌اند، اظهار داشت: ما در شرایط ویژه‌ای بسر می‌بریم و امروز جهان اسلام یک پیکار بین المللی و فراگیر را در دو شاخه علیه استکبار جهانی به پیش می‌برد.  
 
آیت‌الله اراکی صهیونیسم و فتنه تکفیری را دو شاخه استکبار جهانی برای پیکار با جهان اسلام دانست و بیان داشت: شاخه قدیمی استکبار جهانی برای پیکار با مسلمانان صهیونیسم است و شاخه نوین آن شاخه تکفیر و فتنه در جهان اسلام است.  
 
وی ادامه داد: این جنگ فراگیر که استکبار جهانی علیه اسلام به راه انداخته است، اقتضاء می‌کند تا از روی برجستگان و نخبگان جهان اسلام صف واحدی علیه صهیونیسم و تکفیر و فتنه به وجود آید.  
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت کلمه است، گفت: دیگر آن زمان گذشته است که بگوییم مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند سلاح است، بلکه امروز مقاومت نیازمند حمایتی است تا رژیم صهیونیستی را ریشه کن کند.  
 
آیت الله اراکی دوره پیشین مقاومت اسلامی فلسطین را دوره پایداری دانست و اظهار داشت: پس از مقاومت مردم غزه و پیروزی‌های اخیر فلسطینیان بر دشمن صهیونیستی، مرحله پایداری طی شده است و مقاومت وارد مرحله جدیدی شده است و آن ریشه کن سازی صهیونیسم و پایه ریزی امت واحد اسلامی است.  
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه باید همه امکانات جهت ریشه کن سازی صهیونیسم و پایه ریزی امت واحد اسلامی فراهم شود، تصریح کرد: نخستین گام این مرحله تسلیح کرانه باختری و گسترش جبهه مقاومت در فرا‌تر از باریکه غزه است و امروز مقاومت اسلامی باید خود را برای آزادسازی سراسر خاک فلسطین آماده کند.  
 
وی ادامه داد: این به معنای آمادگی جهان اسلام برای شکل گیری امت واحده اسلامی است که خدای متعال مکررا در قرآن به آن اشاره کرده است.  
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، دو نتیجه کلی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: یکی از نتایج این همایش تصمیم گیری است و امیدواریم در این همایش بتوانیم به دو تصمیم گیری نائل شویم.  
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تشکیل اتحادیه جهانی و فراگیر علمای مقاومت در سراسر جهان را یکی از تصمیم گیری‌های همایش مزبور دانست و بیان داشت: ما امیدواریم هزاران تن از علمای بزرگ جهان اسلام در این اتحادیه عضویت یابند و بتوانیم یک جبهه فراگیر را در جهان اسلام برای حمایت از مقاومت جهت ورود به مرحله جدید به وجود آوریم.  
 
آیت‌الله اراکی نتیجه دیگر همایش مزبور را تحقق گام عملیاتی جهت بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیسم و تکفیر دانست و اظهار داشت: امیدواریم اتحاد جهانی علمای مقاومت بتواند با بسیج جهان اسلام و مستضعفین این نهضت جدید حمایت و پشتیبانی از مقاومت و قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر را کلید بزند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: زمان ، گذشته ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار