اردبیل/

صادرات 200 هزار تن سیب‌زمینی از اردبیل

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته‌های آینده 200 هزار تنی سیب‌زمینی از اردبیل صادر ‌شود.

اصغر پرتوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ سیب‌زمینی‌کاران دشت اردبیل باید از برداشت عجولانه محصول جلوگیری کنند چراکه از هفته آینده صادرات این محصول به کشور روسیه، عراق و آذربایجان آغاز می‌شود که قطعاً به افزایش قیمت سیب‌زمینی منجر می‌شود.

وی تولید 650 هزار تن محصول سیب‌زمینی مازاد بر نیاز استان را یادآور شد و تصریح کرد: قرار است 200 هزار تن از این محصولات به کشورهای خارجی صادر شود و مابقی نیز در داخل کشورمان به عنوان سیب‌زمینی پاییزه وارد بازار مصرف شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت پایین‌ آمدن نرخ بذر سیب‌زمینی را یادآور شد و افزود: این نرخ از3 هزار تومان نیز پایین‌تر می‌آید و قرار است با حمایت از تولیدکنندگان در این بخش قیمت بذر سیب‌زمینی تعدیل شود.

پرتوی در ادامه بیان کرد: جهاد کشاورزی برنامه هماهنگی را برای توسعه کشت گندم و سایر غلات به عنوان نیاز اساسی کشور اجرا می‌کند و ما همچنان بر افزایش راندمان آبیاری در تولید محصولات تاکید داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.