امام جمعه نجف اشرف گفت: ۳۷ روستا توسط داعش در اطراف آمرلی محاصره شد و بعد توده‌های مردم به حرکت درآمدند و در کنار نظامیان حاضر شدند و توانستند آمرلی را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با حضور در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که ظهر امروز در هتل المپیک برگزار شد، گفت: امروز مقاومت در دست مردم قرار گرفته و اگر دولت‌ها با مردم نباشند، مردم مقاومت انجام می‌دهند.  
 
وی تصریح کرد: آنچه که در غزه اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که ملتی دارد که می‌گوید من مقاومت می‌کنم.  
 
امام جمعه نجف اشرف اظهار داشت: فتنه امروز در لباس جدید ظاهر شده و می‌خواهد جامعه اسلامی را از درون تخریب کند، بنابراین علمای اسلام باید حضور جدی داشته باشند.  
 
قبانچی ادامه داد: ملت عراق برنامه تغییر و تحول را برعهده گرفت و نپذیرفت که در عرصه سیاسی این ماموریت را شخص دیگری برعهده بگیرد.  

وی بیان داشت: سه نوع پیروزی ملت عراق بدست آورد که یکی از آن‌ها شکست دادن اشغالگرانی بود که با ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور داشتند که چندسال بیشتر دوام نیاوردند، چون دیدند نمی‌توانند در این کشور بمانند.  
 
امام جمعه نجف اشرف افزود: پیروزی دوم ملت عراق این بود که با تکفیری‌ها روبرو شد، البته حماسه مردم عراق در آزادسازی آمرلی با کمک نظامیان عراقی انجام شد.  
 
قبانچی تصریح کرد: محاصره آمرلی خیلی بد‌تر از محاصره غزه بود، چون این شهر ۳ ماه بدون‌ آب، برق و غذا در محاصره بود.  
 
وی افزود: ۳۷ روستا توسط داعش در اطراف آمرلی محاصره شد و بعد توده‌های مردم به حرکت درآمدند و در کنار نظامیان حاضر شدند و توانستند آمرلی را آزاد کنند.  
 
امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: هم اکنون در آستانه شکست کامل داعش هستیم چراکه جای پایی در عراق ندارند.  
 
قبانچی در پایان خاطرنشان کرد: در عراق یک میلیون و ۲۵۰ هزار سرباز نظامی داریم که با آن‌ها توانستیم با فتنه فرقه گرایی مبارزه کنیم و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که این اقدام را به عراق تبریک گفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: محاصره ، آمرلی ، قبانچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار