رئیس سازمان غذا و دارو در مورد آخرین تفاهم‌نامه‌های پوشش بیمه‌ای داروها گفت:‌ تفاهم نامه با بیمه تغییر نمی‌کند بلکه قرار است فهرست داروهایی که بیمه می‌شوند توسعه یابد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دیناروند امروز در حاشیه اولین همایش شرکت‌های صنعت پخش ایران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، در مورد رقم بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش دارویی، گفت: سال گذشته رقم بدهی بیمارستان‌ها در آخرین ارزیابی انجام شده 800 میلیارد تومان بوده که اکنون به 900 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: یکی از کمبودهای دارویی که در بیمارستان‌ها گزارش شده به دلیل بدهی معوقه شرکت‌های دارویی بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا مطالبات شرکت‌های دارویی را جبران کند؛اظهار داشت: سال گذشته با وجود کسرهای زیاد و پایین بودن تعرفه ارائه خدمات دولت بخش عمده‌ای از بدهی آنها را جبران کرد.

شبکه قاچاق فعال‌تر از بخش رسمی عمل می کند

وی همچنین در خصوص قاچاق مکمل‌های بدنسازی و ورزشی اذعان داشت: این در حالی است که واردات رسمی این مکمل‌ها و تولید آنها توسط شرکت‌های معتبر را داریم، اما شبکه قاچاق فعال‌تر از بخش رسمی عمل می‌کند.

دیناروند از تفاهمنامه جدید با وزارت ورزش در این زمینه خبر داد و گفت: در این تفاهمنامه باشگاه‌های ورزشی از ارائه فرآورده‌های غیرمجاز دارویی و مکمل‌های بدنسازی به ورزشکاران منع می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با فروش مکمل‌های قاچاق در بازار ناصرخسرو و برخورد نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: عرضه این اقلام دارویی در بازار ناصرخسرو موضوع کهنه‌ای است که اگر عرضه قانونی را توانمند کنیم و نیازهای واقعی را برآورده کنیم، بخش زیرزمینی به فرآورده‌های تقلبی و قاچاق محدود می‌شود و در این صورت نیروی انتظامی می‌تواند با آنها برخورد کند.

به گفته وی وزارت بهداشت در مورد دارو تلاش کرده تا انحصار آن در دست شرکت‌های پخش قرار گیرد و امسال نیز ساماندهی تجهیزات پزشکی را دنبال می‌کند. 

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد که سایر خدمات سلامت محور مانند کالاهای آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، مکمل‌ها، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی ساماندهی شوند تا مبارزه با قاچاق بهتر انجام شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حتی در فرآورده‌های غذایی سهم قاچاق بالاست و بسیاری از فرآورده‌هایی که مجوز ندارند، در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند و بیانگر این است که شبکه قاچاق در کشور فعال است و اگر شرکتهای پخش ساماندهی شوند، فعالیت شبکه قاچاق نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.

وی همچنین در رابطه با اخباری مبنی بر افزایش قیمت لبنیات در پی وجود روغن پالم در آنها گفت: برخورد با شرکت‌های متخلف که دارای روغن پالم بودند، باعث افزایش مصرف شیر خام شد و همین امر به افزایش فرآورده‌های شیر و لبنیات منجر شد.

وی بیان داشت: اما در مورد تخلفاتی که در لبنیات انجام شد تعدادشان هم کم است، حذف آنها تأثیری در افزایش قیمت لبنیات نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار