کارشناس معاونت فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفت : 50 درصد از اعتبارات ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها در فاز دوم به حساب دانشگاههای علوم پزشکی واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،قاسم پیروی به عنوان مسئول تیم ارزیابی و نماینده وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای دولتی در رفسنجان با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای دولتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور 50 درصد بودجه تخصیص یافته است گفت : 30 درصد از این اعتبار مربوط به خریدهای تجمیعی است که در وزارت خانه انجام و 20 درصد دیگر به دانشگاهها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد :50 درصد دیگر نیز در اجرای فاز دوم ارتقاء هتلینگ بیمارستانها به حساب دانشگاههای علوم پزشکی واریز خواهد شد.

پیروی افزود :ارتقاء هتلینگ در سه بیمارستان رفسنجان ( علی ابن ابیطالب(ع) ، مرادی و نیک نفس) در حال اجراست.

قاسم پیروی با اشاره به اینکه هزینه کردن در ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای فرسوده منطقی نیست و بهتر است در احداث بیمارستان جدید به کار گرفته شود گفت: اما از آنجایی که بحث ارتقاء هتلینگ بیمارستانها در میان است ، قرار است با هزینه کم سطح رضایت مندی بیماران و مراجعان را بالاتر ببریم.

وی خاطرنشان کرد: فرسودگی شدید ساختمان بیمارستان ، نا مناسب بودن ( تخت، تشک، کمد، میز، سرویش بهداشتی، تاسیسات و سیستمسرمایشی و گرمایشی)، پایین بودن کیفیت غذا و کمبود نیروی انسانی پرستار و کمک پرستاراز مشکلات مهمی است که باعث می شود بیمار رضایت کمی از بیمارستان داشته باشد.

کارشناس معاونت فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود : ارزیابی روند اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای دولتی استان کرمان آغاز شده و بیمارستانهای شهرستانهای کرمان ، بم، جیرفت، کهنوج، بافت، سیرجان، شهربابک و رفسنجان را مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد : بیمارستان زنان و زایمان شهرستان جیرفت ساختمان قدیمی و فرسوده دارد که تاسیسات زیر بنایی آن خیلی مستهلک و از بین رفته است و نیاز به تعمیرات و بهسازی اساسی دارد.

پیروی گفت : در مجموع بیمارستانهای شهرهای نزدیک به کرمان وضعیت هتلینگ بهتری نسبت به سایرین دارندو در رفسنجان نیز بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) وضعیت بهتری نسبت به دو بیمارستان مرادی و زایشگاه نیک نفس که با قدمت بالاهستند دارد. 

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: هتلینگ ، بیمارستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.