مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک در معرض تخریب قرار دارد که همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بازسازی این روند را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسینی افزود: برای اجرای طرح بازسازی و بهسازی بازار تاریخی اراک تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری اراک، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای اسلامی شهر منعقد شده است.

وی گفت : احیای این سرمایه عظیم تاریخی جذب سرمایه‌گذار و گردشگر را به دنبال خواهد داشت و در این راستا حفاظت از این سرمایه تاریخی ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود : ساماندهی سراهای بازار، پاک‌سازی راسته‌ها، بهسازی طاق‌ها، تملک بناهای شاخص، خرید بناهای با ارزش تاریخی، ساخت پارکینگ، احیای سرای فدایی و ایجاد مهمانسرا، احیای سرای مسگرها و تبدیل آن به بازارچه صنایع دستی، نورپردازی، ایجاد ایستگاه دوچرخه و... از مواردی است که در این طرح تدوین شده است.

وی گفت : با تشکیل هیئت امنای بازار و تعامل منسجم مشکل عدم همکاری کسبه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف خواهد شد.

حسینی افزود: امید می‌رود با اجرای این طرح بتوانیم بازار اراک را به عنوان اثر تاریخی بی‌نظیر در معماری به ثبت جهانی آثار تاریخی برسانیم./ز
برچسب ها: بازار ، تاریخی ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.