محمدیان گفت: نگاهمان به این مبحث توزیع، تخصصی نیست و دانشجویان برجسته علاقه کمی به آن نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، محمودیان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در اولین کنفرانس صنعت پخش ایران که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه اگر به کتاب‌های بازاریابی قبل از دهه پنجاه مراجعه کنیم تاکید روی مقوله توزیع را مشاهده می‌کنیم؛ اظهار داشت: وقتی وضعیت را کالبد شکافی می‌کنیم، متوجه می‌شویم غربی‌ها روش‌های تولید را یاد گرفته و از حیث آن خیالشان راحت بوده است لذا در مقیاس گسترده تولید داشته و با انبوه پیام‌های تبلیغاتی مصرف را بمباران می‌کردند. 
 
وی با بیان اینکه نقصان در توزیع برند آسیب می‌رساند، گفت: بر خلاف تصور خیلی‌ها که می‌گویند برند یعنی تبلیغات باید این نکته را متذکر شد که یکی از عوامل برند نظام توزیع کارآمد است و شرکتی در عملیات مار‌کتینگ موفق است که توزیع را خوب مدیریت کند. 
 
وی با اشاره به شکاف راهبردی افزود: اگر در تولید موفق باشیم ولی در کالا رسانی عملکرد ضعیفی داشته باشیم این امر سبب از بین رفتن تعادل می‌شود و تعادل راهبردی نخواهیم داشت. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه بیان کرد: وقتی که مطالب علمی در حوزه‌ای وجود نداشته باشد یعنی مراکز فعال در آن بیشتر بطور تجربی کار می‌کنند. 
 
به گفته وی انتقال قدرت و مدل‌های پیشرفت توزیع دو تحول بزرگی است که شرکت‌های پخش تحت تاثیر قرار می‌دهد. 


 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.