سازمان ملي بهره وري ايران از افت شديد بهره وري انرژي بخش صنعت در سال هاي 1389و1390 با وجود رشد مثبت آن طي سال‏هاي 1383 تا 1386 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ملي بهره وري ايران، معاونت پايش،نظارت و ارزيابي اين سازمان كه با استفاده از آمارهاي مركز آمار ايران به بررسي وضعيت بهره وري انرژي در بخش صنعت پرداخته، اعلام كرد: بهره وري انرژي بخش صنعت طي سال هاي 1383 تا 1386 از رشد مثبت برخوردار بوده است.

بنابر اين گزارش از سال 1387 بهره وري انرژي در اين بخش دچار نرخ رشد منفي شده به گونه اي كه ميزان بهره وري انرژي بخش صنعت در سال‌هاي 1389 و 1390 افت شديدي را تجربه كرده است.

گزارش تدوين شده در سازمان ملي بهره وري ايران علاوه بر اين، به محاسبه شاخص بهره ­وري انرژي در بخش صنعت به تفكيك استان ها پرداخته است. بر اساس نتايج حاصل شده؛ بيشترين ميزان رشد بهره ­وري انرژي طي سال‌هاي 1383 تا 1390 متعلق به استان‌ هاي هرمزگان، خراسان رضوي و خراسان شمالي بوده و بيشترين ميزان افت بهره ­وري انرژي به استان‌ هاي قم، ايلام و زنجان تعلق داشته است.

شايان ذكر است اين گزارش با استفاده از نتايج آمارگيري از "كارگاه هاي صنعتي10 نفر كاركن و بيشتر" طي سال‏هاي 1383 تا 1390 بر حسب نوع فعاليت و بر اساس طبقه بندي كدهاي دو رقمي ISIC و هم چنين به تفكيك استان كه از سوي مركز آمار كشور درباره مقدار مصرف انرژي و ارزش ستانده فعاليت اقتصادي منتشر شده، استخراج شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهره وری ، آمار ، صنعت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار