وزیر خارجه جدید هند برای نخستین بار برای دیدار با مقامات "افغان" در یک سفر 2 روزه وارد کابل شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ "سوشما سواراج" وزیر خارجه هند لحظاتی پیش برای دیدار با مقام‎های افغان در یک سفر 2 روزه وارد کابل شد.
 
قرار است سواراج در این سفر با "حامد کرزی" رئیس جمهور و «ضرار احمد عثمانی» وزیر خارجه افغانستان دیدار و روی مسائل مختلف گفت‎وگو کند.
 
وزیر خارجه هند روزگذشته از سفر خود به کابل در دهلی نو خبر داد اما مشخص نکرد که در خصوص چه موضوعاتی با مقام‎های افغان گفت‎وگو خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش‎ها، وزیر خارجه هند در این سفر در مورد کمک‎های آینده آن کشور در عرصه تسلیحات دفاعی با رئیس جمهور افغانستان گفت‎وگو خواهد کرد.
 
چندی پیش، حامد کرزی در سفری به هند فهرستی از نیازمندی‎های نظامی این کشور را به مقامات آن کشور ارائه داد اما مقام‎های هندی به این خواست کرزی پاسخ مثبت ندادند.
 
با روی کار آمدن دولت «مودی» نخست وزیر کنونی در هند و ایجاد کابینه جدید در آن کشور این نخستین بار است که وزیر خارجه جدید هند به کابل سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور در مورد مسئله‎ای که دولت پیشین آن کشور پاسخ مثبت نداده بود گفت‎وگو کند.
 
به نظر می‎رسد، دولت مودی در تلاش افزایش روابط با دولت کابل است، طوری که پس از به قدرت رسیدن اعلام کرد که دولت هند به مهاجرین افغان اقامت 2 ساله می‎دهد.
 
کارشناسان افغان دلیل افزایش همکاری هند با دولت کابل را تلاش برای ایجاد نفوذ در میان مقامات افغان و ملت این کشور دانسته‎اند.
 
از سوی دیگر به نظر می‎رسد، دولت کابل نیز در تلاش افزایش روابط با کشورهای همسایه و منطقه است، زیرا این کشور پس از خروج نظامیان خارجی باید روابط مناسب و حسنه‌ای با این کشورها داشته باشد.
 
به همین منظور رئیس جمهور افغانستان در واپسین روزهای دوره کاری خود به کشور همسایه و منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، هند و چین سفر کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار