معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت اخذ هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای واحدهای تولیدی سنگین خواند و گفت:احیاء و فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که با کاهش ظرفیت تولید مواجه شدن از جمله‌ برنامه‌های مهم وزارت صنعت به حساب می‌آید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید محمدعلی سید ابریشمی روز گذشته در آیین افتتاح مرکز خدمات فناوری، کسب و کار استان همدان با اشاره به این که صنایع کوچک و صنایع بزرگ دو راهکار برای حل مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: اشتغال‌زایی با بزرگ شدن صنایع کاهش می‌یابد و باید به سمت ایجاد صنایع کوچک که به دست بخش خصوصی ایجاد می‌شود، حرکت کرد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد که در برگیرنده 42 درصد اشتغال و 24 درصد سرمایه گذاری کشور است.

وی صنایع کوچک را موتوری محرکه برای توسعه کشور خواند و افزود: احیاء و فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که با کاهش ظرفیت تولید مواجه شدن از جمله‌ برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت به حساب می‌آید.

سیدابریشمی کمبود نقدینگی و واردات بی‌رویه را از جمله مشکلات اساسی واحدهای تولید اعلام کرد و گفت: از بانک‌ها و دولت انتظار می‌رود برای احیا و افزایش ظرفیت این واحدهای تولیدی حمایت‌های لازم را به کار بندند.

وی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از صنعت و تولید توسط دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده تا مشکلات بخش تولید به درستی پایش شده و راهکارهای آن عنوان و اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتماد و امنیت خاطر سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است، افزود: منابع طبیعی، به واسطه واگذاری زمین‌های خود به تولیدکنندگان اجاره دریافت می‌کند، درحالی که اگر ملک به سرمایه‌گذار تعلق گیرد امنیت خاطر بیشتری به تولیدکننده داده خواهد شد.

وی اخذ هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای واحدهای تولیدی سنگین خواند و گفت: هدف ایجاد مراکز کسب و کار درآمدزایی نیست و از شرکت‌های مستقر در مرکز در شش ماه نخست سال هیچگونه هزینه‌های دریافت نخواهد شد و در شش ماه دوم 50 درصد اخذ و پس از یک سال هزینه‌های معمول دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار