رئیس‌جمهور افغانستان امروز در دیدار با وزیر خارجه هند در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از دهلی‌نو به عنوان متحد دیرینه مردم افغانستان نام برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد، "«حامد کرزی" رئیس جمهور این کشور ساعتی قبل با "سوشمار سوراج" وزیر خارجه هند دیدار و گفت‎گو کرده است.
 
بر اساس این اطلاعیه، کرزی در این دیدار از همکاری‎های کشور هند در مورد پروژه‎های بازسازی در افغانستان تقدیر به عمل آورد و از هند بعنوان دوست دیرینه ملت افغانستان نام برد.
 
کرزی همچنان از کمک‎های کشور هند برای مساعدت در زمینه تحصیل هزاران دانشجوی افغان و اعطای بورسیه‎های تحصیلی در آن کشور ابراز قدردانی کرد.
 
وزیر خارجه هند نیز از سفر به کابل ابراز خرسندی کرد و دیدار و گفت‎وگو با رئیس جمهور افغانستان را مهم و ارزنده خواند.
 
سوشمار بر ادامه همکاری‎های هند برای بازسازی افغانستان تأکید کرده و ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر نتیجه انتخابات افغانستان مشخص و مردم این کشور صاحب یک رئیس جمهور منتخب شوند.
 
هند از بزرگترین همکاران دولت افغانستان طی یک دهه گذشته بوده و کمک‏‌های این کشور تاکنون نزدیک به 2 میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر این کمک‎ها در بازسازی ساختارهای زیر بنایی این کشور به مصرف رسیده است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار