رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت:

سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد در لیست انتظار پیوند فوت می‌کنند

نجفی‌زاده با بیان اینکه اعضای افراد مرگ مغزی می‌تواند یک سرمایه ملی باشد، گفت: سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد در لیست انتظار پیوند فوت می‌کنند.

کتایون نجفی‌زاده رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: ‌متاسفانه آمار مرگ مغزی در کشور بالاست که امیدواریم اقدامات لازم برای کاهش این آمار صورت گیرد اما باید توجه داشت که اعضای این افراد مرگ مغزی شده یک سرمایه ملی محسوب می‌شود چرا که اگر نتوان اعضای افراد مرگ مغزی را به اهدا رساند، این اعضا زیر خاک پوسیده می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد منتظر در لیست پیوند جان خود را به دلیل نرسیدن به پیوند از دست می‌دهند، افزود: ‌در حالی که با رساندن ۵۰ درصد افراد مرگ مغزی به مرحله اهدا می‌توانیم جان بسیاری از افراد نیازمند به عضو برای زندگی را نجات داد.
 
نجفی‌زاده با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و توانایی بالای پزشکان در پیوند باعث ایجاد یک پتانسیل خوب در کشور در زمینه اهدای عضو شده است، تصریح کرد: برای اینکه از این پتانسیل خوب استفاده کنیم، لازم است که ارگانهای مختلف دست به دست هم دهند تا این فرهنگ را در جامعه زنده کنیم و زنده نگه‌داریم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار