گیلان/

60 مجرم سایبری گیلان دستگیر شدند

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه ۸۸ درصد از جرایم سایبری استان گیلان با تلاش پلیس فتا، در پنج ماهه نخست امسال کشف شده است،گفت:60 مجرم سایبری گیلان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت به نقل از پلیس گیلان؛ایرج محمدخانی با بیان اینکه بیشترین وقوع جرایم سایبری در سطح استان به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی اختصاص دارد، گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی با 55 درصد، سایر جرایم 15درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب 11 درصد ، مزاحمت اینترنتی 9 درصد ، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه 8 درصد،جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی 2 درصد ، مهمترین جرایم سایبری استان در پنج ماهه سال 93 است.
 
وی تصریح کرد: با افزایش توان تاکتیکی و عملیاتی پلیس فتا ، 88درصد کل جرایم سایبری گیلان در پنج ماهه سال 93 کشف و در این راستا 60 مجرم سایبر که 45 مرد و 15 زن بودند شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان های تابعه شده اند.
 
محمدخانی با بیان اینکه مجرمان فضای سایبر همیشه مترصد فرصتی هستند تا با سوء استفاده از غفلت و اعتماد کاربران فضای مجازی ، مقاصد شوم و پلیدشان را به انحاء مختلف محقق نمایند، به هموطنان توصیه کرد: با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری نمایند و در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش کنند.
 
*مرگ دلخراش موتورسوار در برخورد با پراید در رودسر
 
برخورد یک دستگاه پراید  با موتور سیکلت، مرگ راکب و ترکنشین را در شهرستان رودسر رقم زد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان رودسر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در بخش رحیم آباد این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه ماموران پلیس راه چابکسر برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
 
شعبان پایمرد افزود: ماموران پلیس راه با حضور در محل و بررسی های به عمل آمده مشخص شد که یک دستگاه پراید با  یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی وترک نشینی جوانی 20 و 17ساله  برخورد کرده که در این حادثه راکب  در دم فوت و ترکنشین مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان رودسر علت این حادثه را تخطی راننده پراید از سرعت مطمئنه عنوان نموده و بیان داشت: حال عمومی ترکنشین نیز وخیم گزارش شده و در بخش ICU  بستری می باشد.
 
*انهدام باند سارقان موتورسیکلت با 20 فقره سرقت در بندرانزلی
 
باند سارقان حرفه ای موتورسیکلت با 20 فقره سرقت در شهرستان بندرانزلی  متلاشی شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، دستگیری سارق  یا سارقان در دستورکار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.
 
هرمز عشقی افزود: کارآگاهان آگاهی در تحقیقات پلیسی سرنخی از سارقان بدست آورده و  پس از شناسایی مخفیگاه این متهمان، هر سه سارق موتورسیکلت را در دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه سارقان سابقه دار  هستند، گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به 20 فقره سرقت اعتراف کرده و از مخفیگاه سارقان نیز 3 دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی  با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، به شهروندان توصیه نمود: وسائط نقلیه خود را به انواع تجهیزات ایمنی و حفاظتی مجهز نموده و از رها نمودن خودرو و موتور سیکلت بدون دزد گیر و  قفل فرمان  در معرض دید سارقان خودداری کنند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پلیس ، فتا ، اینترنت ، مزاحمت ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.