دشمنان و موجودات هولناک The Evil Within در نگاه اول به زامبي‌هاي Resident Evil شباهت دارند اما در يک رويارويي واقعي، آن‌ها متفاوت هستند. اين موجودات هولناک، نمود واقعي موجودات ناميرا (Undead) هستند که تنها پس از سوزاندن آن‌ها، مي‌توان از شر آن‌ها راحت شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بازي‌ها و فيلم‌هاي ترسناک، هميشه طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را داشته و دارند. نسل بازي‌هاي ترسناک در رايانه با سري Resident Evil آغاز شد، اگر چه بعدها با ترسناک‌تر شدن بازي‌ها، اين عنوان هويت ترسناک خود را از دست داد و بيشتر به عنوان يک بازي اکشن شناخته شد. با اين وجود هنوز هم بسياري از بازي دوستان قديمي‌تر، ترس و هيجان Resident Evil را به ياد دارند. بازي‌هاي ترسناک "زير ميزي و داخل کمدي" اين روزها کاملا مد شده‌اند.

چند عنوان از اين بازي‌ها در سال 2014 منتشر شده؛ عناويني که مي‌توانند کاملا بازيکن را بترسانند و او را مقابل دشمناني شکست‌ناپذير و ترسناک قرار دهند و تنها بر جنبه ترسناک يک ماجرا تاکيد کنند. در اين ميان، عنوان The Evil Within مي‌تواند نقطه برخورد دو سبک اکشن – ترسناک باشد.

جالب اين جاست که Shinji Mikami خالق و کارگردان سري Resident Evil ساخت اين بازي را بر عهده دارد؛ سازنده‌اي که هيچ عنوان ناموفقي در کارنامه خود ندارد و به عنوان سبک سازترين سازنده در عناوين ترسناک شناخته مي‌شود.



از منظر فضاسازي و داستان، The Evil Within بازتاب تفکرات Mikami در بازي‌هاي قبلي اوست، با اين تفاوت که اين بار، يک شرکت آمريکايي هدايت استوديوي او را بر عهده گرفته تا فضاي بازي، از فانتزي ژاپني کمي دور شده و خشن‌تر از هميشه مجسم شود. قهرمان اين بازي نيز يک پليس است که در پي رمزگشايي از يک جنايت، با موجوداتي شيطاني رو‌به‌رو شده و پايش به دنيايي سياه، تاريک، ترسناک و کشنده باز مي‌شود.

او بعد از درگيري بي‌هوش مي‌شود و زماني که به هوش مي‌آيد، خود را در دنياي وحشتناکي مي‌يابد، جايي که معلوم نيست واقعيت دارد و يا تنها کابوسي است که در ذهن او شکل گرفته است. فضاي ترسناک زير ميزي، جايي است که بازيکن از وحشت و براي بقا، هيچ چاره‌اي جز پنهان شدن زير ميز يا داخل کمد ندارد. اين جاست که صداي ترسناک موجود شرور و تپش قلب و نفس حبس شده، بازيکن را به اوج هيجان مي‌رساند.

 The Evil Within پر از اين فضاهاست اما يک وجه تمايز با عناوين مشابه دارد. قهرمان بازي در هنگام نياز پنهان مي‌شود اما دست آخر در فرصت‌هاي مناسب به خوبي از شرمندگي غول‌هاي هولناک بازي بيرون مي‌آيد و آن‌ها را نابود مي‌کند! اين جاست که تصميم‌گيري براي رويارويي يا فرار، به کليدي‌ترين عنصر بازي محسوب مي‌شود.



دشمنان و موجودات هولناک The Evil Within در نگاه اول به زامبي‌هاي Resident Evil شباهت دارند اما در يک رويارويي واقعي، آن‌ها متفاوت هستند. اين موجودات هولناک، نمود واقعي موجودات ناميرا (Undead) هستند که تنها پس از سوزاندن آن‌ها، مي‌توان از شر آن‌ها راحت شد.

اگر چه پيش از رسيدن به اين مرحله، رويارويي با حتي کوچک‌ترين دشمنان نيز پر زد و خورد، نفس گير و کاملا ترسناک است. پيش نمايش‌هاي بازي نشان داده است The Evil Within پتانسيل تبديل شدن به ترسناک‌ترين بازي طول تاريخ بازي‌ها را دارد و به همين دليل، حساب‌هاي زيادي روي اين بازي باز شده است. سازنده بازي نيز با علم به اين موضوع، وسواس زيادي در توسعه اين عنوان به کار بسته تا ساخت آن بيش از 4 سال طول بکشد.

چهار سال پيش، وقتي ساخت اين بازي با موتور id Tech 5 آغاز شد، سازنده براي بهترين گرافيک دورخيز کرده بود. The Evil Within از منظر گرافيکي، نمود کاملي از يک عنوان نسل هشتمي است و مي‌توان از منظر گرافيکي آن را حتي فراتر از نسخه اخير Wolfenstein دانست. با توجه به فضاي مخوف بازي، نورپردازي، سايه زني و بافت‌ها در اين بازي اهميت بسياري دارند و سازنده بازي نيز با دقت خاصي در به تصوير کشيدن جزئيات، حساسيت نشان داده است.

اين بازي در 22 مهر ماه سال جاري براي اجرا در سيستم‌هاي‌عامل ويندوز و کنسول‌هاي PS3 ،PS4 Xbox 360 و Xbox One به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. به طور مشخص، اين بازي تنها براي رده سني بزرگسال مناسب خواهد بود./بایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار