سینما بر روی سرمایه‌ی خصوصی می‌چرخد، وظیفه‌ی دولت فیلم سازی نیست بلکه ایجاد امنیت برای فیلمساز است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه‌ی "هفت" با حضور رضا کیانیان پخش شد.
 
رضا کیانیان در این برنامه ضمن تبریک برگشتن روز سینما به تقویم ملی عنوان کرد: خانه سینما در سال‌های گذشته باز شد اما در این فاصله اتفاق عجیبی افتاد، چرا که تعطیلی آن‌جا به مسئله‌ی ملی و بین المللی تبدیل شد و هر روز مردم در مورد اخبار خانه سینما سوال می‌پرسیدند، در واقع رئیس جمهور به اولین قول خود که باز شدن خانه سینما بود عمل کرد و رئیس سازمان سینمایی هم اولین دیدار خود را در خانه سینما گذاشت.
 
وی در خصوص انتظارات سیاسیون از سینما ادامه داد: سینما دنیا را تغییر نخواهد داد، بلکه فقط تاثیر گذار است، اما در کشور ما هر سیاست مداری اول به سراغ سینما می‌رود و تصور می‌کند همه چیز زیر سر سینما است و گاهی اوقات چرخ سینما را کند و یا تند می‌کند.
 
کیانیان تصریح کرد: بخش خصوصی سینما بسیار مهم است و بسیاری از کشورها چون سینمایشان در اختیار دولت بود، شکست خوردند، بنابراین سینمایی در جهان زنده است که در اختیار بخش خصوصی باشد و این ارتباط هر چقدر قوی تر شود، سینما هم قوی تر خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: سینما بر روی سرمایه‌ی خصوصی می‌چرخد، وظیفه‌‌ی دولت فیلم سازی نیست بلکه باید امکانات و امنیت را برای فیلم ساز فراهم کند و در صورتی که این کار انجام نشود، سرمایه گذاران از ترس نداشتن امین به سمت فیلم سازی نمی‌آیند.
 
وی افزود: ارگان‌های دیگر نباید در کار وزارت فرهنگ و ارشاد دخالت کنند و چنانچه ارشاد هم خطوط قرمز و آئین نامه‌ها برای سینماگران مشخص کند، سینماگران به دنبال آن موضوعات نخواهند رفت، چرا که سینما و مردم ما بیشترین تعهد را به قانون دارند و با این کار سبب می‌شود سرمایه‌داران امنیت پیدا کنند.
 
کیانیان با اشاره به حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی بیان کرد: تا جایی جلو رفتیم که مجبور شدند به فیلم ایرانی جایزه بدهند،من سیاست‌های جهانی را نادیده نمی‌گیرم اما وقتی فیلم ایرانی جایزه می‌گیرد، اولین دلیلش آن است که این فیلم خوب است، بعد سیاست‌ها دخیل می‌شوند.
 
وی در خصوص فیلم اصغر فرهادی و مجید مجیدی اظهار داشت: فیلم اصغر فرهادی اول فیلم خوبی بود و به همین خاطر جایزه‌ی اسکار را گرفت، همچنین فیلم مجید مجیدی هم تا پای اسکار رفت، آن هم به خاطر خوب بودن فیلم بود.
 
کیانیان ادامه داد:در فرمول سینمای ایران خشونت وجود ندارد و انتهایش به ستایش از اخلاق و خوبی‌ها و نیکی‌ها می‌رسد. این موضوع در حالی است که فیلم‌های ایرانی به اندازه‌ی پول قهوه خوردن و استراحت کارگردانان خارجی فیلم می‌سازند و موفق به دریافت اسکار می‌شوند، در حالی که فیلم‌های خارجی با هزینه‌‌های گزافی تولید فیلم می‌کنند.
 
وی در خصوص فیلم "آژانس شیشه‌ای" خاطرنشان کرد: فیلم "آژانس شیشه‌ای" به دلیل تکنیک و قصه‌ی خوبی که داشت در بین مردم جا افتاد و به نظر من آژانس شیشه‌ای فرزند زمان خود بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.