طبق نظر سنجی انجام گرفته توسط رویترز و مؤسسه ابسوس، بیشتر آمریکایی‌ها از حملات هوایی آمریکا علیه داعش حمایت می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق نظر سنجی انجام شده توسط رویترز و مؤسسه ابسوس، بیشتر آمریکایی ها ازحملات هوایی انجام گرفته توسط رئیس جمهوری آمریکا علیه داعش حمایت می‌کنند، اما دوست ندارند که حمله علیه داعش طولانی مدت باشد.

طبق این نظر سنجی که از طریق اینترنت انجام پذیرفت، 64 درصد شرکت کنندگان از حمله ای که اوباما در سخنرانی تلویزیونی خود در هفته پیش از آن سخن گفته بود و اعلام کرده بود که پس از عراق به سوریه کشیده خواهد شد حمایت کرده و 21 درصد به آن اعتراض داشتند و بقیه شرکت کنندگان نیز اعلام کرده بودند که در این باره اطلاعی ندارند.

نتایج این نظر سنجی خبرخوبی برای اوباما که در تلاش است تا پشتیبانی برای حمله به داعش در داخل علاوه بر تشکیل ائتلافی از کشورهای هم پیمان بوجود آورد، محسوب می‌گردد.

"جولیا کلارک" از مؤسسه ابسوس در این باره می گوید: آمریکایی‌ها که از جنگ زمینی که چندین سال است در عراق و افغانستان به طول انجامید خسته شدند؛ به این حملات هوایی به شکل مثبتی می نگرند؛ چرا که این حملات دارای خطرات کمتری می‌باشد.

نتایج این نظر سنجی درحالی است که هنگامی که از شرکت کنندگان درباره اینکه در صورتی این حملات دو یا سه سال به طول بیانجامد سؤال شده، میزان افرادی که از این حملات حمایت میکردند به 53 درصد کاهش یافت و 28 درصد اعتراض خود را بر این حمله طولانی مدت ابراز نمودند و 19 درصد اعلام کردند که اطلاعی ندارند.

این نظر سنجی تقریبا بطورکامل پس از سخنرانی اوباما درباره داعش در  روز چهارشنبه انجام پذیرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار