مراسم افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران روز جمعه با حضور داوران وهنرمندان شرکت کننده در بخش نگاه هنرمند در محیطی با نشاط به کار خود رسمیت بخشید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، آغازگر این مراسم جمله  " لطفا برای حفظ شئونات این جشنواره با دوربین تلفن همراه تان خیلی خیلی عکس و فیلم تهیه کنید." بود و تصویر رامبد جوان مجری مراسم که از طریق موبایل روی پرده سینما پخش می شد. رامبد جوان در حال دویدن به سمت سالن افتتاحیه اجرای مراسم را آغاز کرد.
 
حمید خانی دبیر دومین جشنواره همراه تهران به عنوان میزبان مراسم روی سن آمد و با بیان این نکته که سخنرانی مفصلی را برای جشنواره آماده کرده بودم اما خیلی کوتاه در خدمتتان هستم  اشاره کوتاهی به روند برگزاری جشنواره کرد.
 
وی ضمن بیان جزییاتی درباره نمایش آثار در دور دوم جشنواره از تمام دست اندرکاران و هنرمندان حاضر قدردانی کرد.
 
بخش دوم مراسم به اکران 10 فیلم بخش نگاه هنرمند اختصاص یافت که باسخنان کوتاهی ازصاحبان اثر همراه بود.
 
صدای زندگی فرهاد آییش آغازگر نگاه هنرمند
 
فیلم کوتاه فرهاد آییش با عنوان «صدای زندگی » اولین فیلمی بود که به نمایش درآمد. آییش با حضور در روی صحنه فعالیت با موبایل را کاری بسیار سخت و جدی توصیف کرد. او گفت:من فکر می کردم که کار ساده ای را در مدت زمان کوتاه انجام خواهم داد،اما امروز می دانم که فیلمبرداری با موبایل کار دشواری است.
 
وی قسمت هایی از زندگی و درک خود از زندگی را دست مایه ساخت این فیلم قرار داده بود و زندگی مسالمت آمیزش را با حیوانات خانه اش را به تصویر کشیده بود.
 
فیلم کوتاه «یک روز به خصوص» ساخته آتیلا پسیانی در غیاب او به نمایش درآمد. این فیلم حکایت سفر او از تهران تا گیلان و لحظه رسیدن او به ساحل دریا است.
 
رامبدجوان پس از نمایش این فیلم سه نکته از صحنه های آن را دست مایه طنز قرار داد و تماشاچیان را سر ذوق آورد.او در ادامه گفت:من می دانم که آتیلا پسیانی اهل تجربه کردن است،این علاقه در کارهای تاتر او نیز نمایان است.
 
برای بازیگرانی که دنیا را برای مردم زیباتر کردند
 
خسرو سینایی، کارگردان با سابقه سینمای ایران، پس از نمایش این فیلم به ایراد سخن پرداخته و دسته گلی را به نشان قدردانی از تمامی بازیگران به بانوی بازیگری که در مراسم حضور داشت تقدیم کرد.
 
وی گفت: این گل را به بازیگرانی که در سالن هستند تقدیم می کنم، به خانم معتمد آریا که  با هنرشان دنیا را برای مردم زیباتر کردند. امشب شب این عزیزان است.
 
هنرمند دیگری که فیلم او در غیابش به نمایش درآمد بابک حمیدیان بود. «من از خودم» عنوان ساخته حمیدیان بود که لحظاتی از زندگی روزانه او در خانه اش را نمایش می داد.
 
لیلی رشیدی نیز با حضور در روی صحنه تجربه فیلم سازی با موبایل را بسیار شیرین و در عین حال سخت عنوان کرد. او سختی این کار را در دو نکته دانست و گفت: تا قبل از این کار من موبایلی داشتم که قابلیت ثبت تصاویر را نداشت.برای این جشنواره علاوه بر آن که مجبور به خرید یک موبایل جدید شدم،سختی های دیگر فیلم برداری را نیز تحمل کردم.
 
عنوان فیلم رشیدی «مام هستیم» بود که با حضور گروه تئاتر کودکان کار به نام «مام» ساخته شده است.
 
نثار ظریفی کارگردان" گروه مام" که در سالن حضور داشت نیز با تشویق حضار بر روی سن آمد و همه ی مهمانان جشنواره را برای اجرای گروه تاتر کودکان کار دعوت کرد.
 
اگر نیمی از مردم با دوربین های همیشه همراهشان فیلم بسازند...
 
قباد شیوا دیگر هنرمندی بود که قبل از نمایش فیلمش روی سن آمد. او استفاده از امکانات موبایل را به نفع جامعه دانست و گفت:اگر نیمی از مردم با دوربین تلفن های همیشه همراهشان فیلم بسازند،هنر در جامعه گسترش پیدا می کند و در ادامه جامعه کمتر با جنگ و تجاوز روبه رو می شوند.
 
او از حاضرین در خواست کرد تا پس از دیدن فیلم وی نترسند،همچنین گفت:صحنه های زیادی وجود دارد که در صدا و سیما نشان داده نمی شود،اما اینجا زمان سانسور کردن نیست.
 
فیلم قباد شیوا صحنه هایی از جنایات گروه های تروریستی مانند بوکوحرام و داعش را نشان می داد.
 
پس از نمایش این فیلم رامبد جوان اعلام کرد که پلاکی زیر صندلی یکی از حضار وجود دارد ،که صاحب آن صندلی از طرف" دی جی کالا" یکی از اسپانسرهای برنامه ، معادل یک میلیون تومان برنده تلفن همراه می شود. شور و نشاطی که این خبر در سالن ایجاد کرد تا پیدا شدن پلاک ادامه داشت.
 
از موبایل کنفرانس غریب پور تا فیلمی که به افتتاحیه نرسید
 
بهروز غریب پور که به دلیل اجرای تئاترش نتوانست در افتتاحیه حاضر شود ، از طریق دوربین موبایل، با حضار سخن گفت. او ضمن اینکه آرزو کرد که کاش می توانست واقعا در این جمع حضور پیدا کند گفت:در زمان کودکی ،با دوستانمان دو لیوان را با نخی به هم وصل می کردیم تا  صدای یکدیگر را از کمی دورتر بشنویم.قرن 21 این امکان را به ما داده تا با موبایل با یکدیگر در تماس باشیم.
 
نیکی کریمی نیز از دیگر هنرمندان غایب افتتاحیه دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران بود.فیلم او نیز در شمال ایران ساخته شده بود و داستان دروغ دختر جوانی را روایت می کرد. رامبد جوان دسته گلی را به جای او به مهرداد اسکویی ،مستند ساز تقدیم کرد.
 
فاطمه معتمدآریا نیز با حضور روی سن اعلام کرد که فیلمش را امروز تمام کرده است و تا فردا صداگذاری آن به پایان می رسد.او معتقد بود که کارگردانی با موبایل از تجربیات دلچسبش بوده است. پس از آن که یک راش کوتاه از این فیلم نیز به نمایش درآمد.

 او اظهار کرد:در ابتدا خودم تصویر برداری می کردم اما از آنجایی که اعتقاد دارم هرکس باید کار تخصصی خودش را انجام دهد،تصویر برداری نهایی را به یک تصویر بردار سپردم.
 
در بخشی از این مراسم رامبد جوان در تمجید از هنرمندانی که کارگردان نبودند و فیلم های تحسین برانگیز ساختند گفت:خوب شد که کارگردان نشدید؛ وگر نه من باید می رفتم و "کله پزی" باز می کردم.
 
گیزلا وارگا سینایی که تا قبل از این جشنواره به موبایل خود ریش تراش می گفته ؛چرا که استفاده ای از آن نمی‌کرده است نیز پیش از اکران فیلمش فیلم سازی با موبایل را بسیار سخت توصیف کرده و فیلم های نمایش داده شده را قابل تمجیددانست.
 
اخرین فیلم نمایش داده شده،"تصادف ناجور " رضا یزدانی بود.او فیلم سازی با موبایل را قابل تامل و جذاب دانست .
 
هنرمندان جشنواره همراه تهران روی فرش قرمز رفتند
 
افتتاحیه دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور هنرمندان بخش نگاه هنرمند روی فرش قرمز همراه شد.
 
قباد شیوا اولین هنرمندی بود  که به جشنواره رسید و روی فرش قرمز قرار گرفت. پس از او نیز خسرو سینایی به همراه همسرش گیزلا سینایی به پردیس ملت آمدند و روی فرش قرمز به سوالات خبرنگاران حاضر در جشنواره پاسخ گفتند.
 
علی مصفا بازیگر و کارگردان سینمای ایران ، مهدی مقیم نژاد، دبیر بخش عکس جشنواره ، پیروز کلانتری، بابک کریمی و مهرداد اسکویی ، فاطمه معتمد آریا و فرهاد آییش ، لیلی رشیدی و رضا یزدانی و ساعد نیک ذات از جمله هنرمندانی بودند که با قرار گرفتن روی فرش قرمز جشنواره پاسخ گوی  سوالات خبرنگاران بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، مراسم ، عکس ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.