رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: دولت شخصی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که مصالح کشور و وزارت علوم را در راس امور خود داشته باشد و بتواند نظر مجلس را جلب کرده و از نمایندگان رای اعتماد بگیرد و به آن پایبند باشد.

"محمدحسین یادگاری"، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت جایگاه علوم، گفت: باید فردی ولایت‌مدار، پشتیبان و طرفدار ارتقاء علمی در راس وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری قرار گیرد تا بتواند سند چشم‌انداز کشور در مسائل علمی را به خوبی پیگیری و به هدف نزدیک کند.
 
وی گفت: وزیر علوم باید برای نظام آموزش عالی دلسوز و زمینه را برای گسترش روابط بین دانشگاهی، پژوهشی و فعالیت‌های بین المللی فراهم کند.
 
یادگاری با تاکید سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه نباید مرکز سیاسی بازی و سیاسی کاری باشد تصریح کرد: باید آرامش علمی دانشگاه‌ها حفظ شود تا دانشجویان، اساتید، فرهیختگان بتوانند در جهت رشد و ارتقای علمی کشورمان حرکت کنند، افرادی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند ورودشان در دانشگاه‌ها به منزله سم مهلک است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید شخصی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که در جریان فتنه نبوده و مصالح کشور و وزارت علوم را در راس امور خود داشته باشد و بتواند نظر مجلس را جلب کرده و از نمایندگان رای اعتماد بگیرد و به آن پایبند باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار