رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه بازار ترکمستان فرصت مناسبی برای ارائه خدمات است گفت: هنوز ایجاد ارتباط برای اعتمادسازی چه از منظر تجاری و چه از نظر تخصصی، کیفیت و استاندارد کامل نیست باید آگاهانه و شناخت کامل وارد این بازار شد.

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  در خصوص نشست نمایشگاه ترکمنستان اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی شرایط حاکم برتجارت با طرف ترکمنی در حوزه تجهیزات نفت و گاز، و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات و در نهایت اتخاذ رویکردی واحد و منسجم جهت حضور موثر در این بازار و بحث تبادل و نظر تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در آغاز هزاره سوم وقتی شروع شد یک موضوعی در سرفصل این دنیای پرهیاهو قرار گرفت و تعامل و ارتباط متقابل بود. بنابراین به این نتیجه رسیدند که تنها راهی که می شود موفقیت‌ها را رقم زد ایجاد ارتباط موثر و مستقیم است که در دنیای توسعه یافته پیشرفت کرد ولی در دنیای توسعه نیافته اتفاقی هنوز نیفتاده است.

پدیدار ادامه داد: ایران که کشور در حال توسعه است به نظر من هنوز نتوانسته این گامهای مهم را در ایجاد تعامل با دنیا فراهم کند. برای این منظور اهدافی که دولت یازدهم دنبال کرد ایجاد تعامل برای توسعه روند پیشرفت فعالیتها بود و در این زمینه ارتباطات خوبی صورت گرفته و براساس آن انجمن سازندگان یک مدل رفتاری را تعریف کرد که آن مدل الگوی تعاملی ارتباطی با اعضای انجمن و بدنه کارفرمایی بود  که در این زمینه به اجرا درآمد. به طوری که براساس آن از چند منظر به شناخت بازار و فضای کسب و کار و قوانین مقررات پرداخته شد.

وی افزود: وقتی ابعاد سه گانه(شناخت بازار و فضای کسب و کار و قوانین مقررات) را بررسی کردیم به چالش‌ها و پدیده‌هایی دست پیدا کردیم این چالشها در 28 مورد بود و ضرورت داشت که این موانع را به دست متولی صنعت (وزیر نفت) منعکس کنیم. از این 28 مورد، 13 مورد به وزارت صنعت، معدن و تجارت و 15 مورد به وزارت نفت مربوط می شد. برای جداسازی این مشکلاتت نشست‌های دوره‌ای با معاونان وزیر برگزار کردیم که نخستین نشست با معاونت مهندسی ساخت بود. که در این زمنیه یک دستورالعملی در شرف صدور است. تصور می رود بتوانیم این دستورالعمل را توسط وزیر نفت اجرایی کنیم. و آنرا در اختیار همه مقامات و بدنه کارفرمایی در جهت تسهیل این چالشها و رفع موانع که باعث رکود تولید شده قرار دهیم.  

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: در خصوص چالشهای که مربوط به وزارت نفت است کارگروهی با معاونت ساخت داخل و زیرمجموعه مدیر کل صنایع داخلی و صنایع فلزی تشکیل شده بخصوص رعایت قانون مرسوم به 51 درصد نیز پرداخته شده است. اما وزارت صنایع توجهی که وزارت نفت به چالش ها داشت هنوز خروجی خوبی را ارائه نداده است.

وی در رابطه با حضور در نمایشگاه ترکمنستان گفت: در این نمایشگاه دستاورد ملموسی نداریم. در این نمایشگاه حدود 28 شرکت اعلام امادگی کردند ما منتظر هستیم که موانع پیشروی صادرات ترکمنستان برداشته شود. هنوز ایجاد ارتباط برای اعتمادسازی چه از منظر تجاری و چه از نظر تخصصی، کیفیت و استاندارد کامل نیست. ترکمنستان بازار خوبی است اما محدود، بخشی از نیازهای این می تواند از طریق سازندگان ایرانی تامین شود.

پدیدار افزود: عمده گروه کالایی که مورد نیاز است عمدتا در بخش تجهیزات ثابت است یکی از اقلام مورد نیاز لوله و اتصالات و سایر تجهیزات برقی، شیمیایی، اتوماسیون، اندازه‌گیری و ابزار دقیق است در همین راستا با مقامات شرکت گاز نیز گفتگوهایی را انجام دادیم و قرار است شرکت گاز و زیرمجموعه انها انجمن سازندگان را در این زمینه تقویت کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار