به دنبال کشته شدن امدادگر انگلیسی بدست گروه تروربیستی داعش، رئیس جمهور امریکا با انگلیس ابراز همبستگی کرد و اعلام کرد در کنار این کشور ایستاده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اعدام «دیوید هینز» امدادگر انگلیسی بدست گروه تکفیری داعش، "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا شنبهبا انگلیس به عنوان متحد خود ابراز همبستگی کرد و اعلام کرد در کنار این کشور ایستاده است. 

اوباما در بیانیه ای اعلام کرد : "امریکا قتل وحشیانه دیوید هینز ، شهروند انگلیسی را بدست گروه تروریست داعش به شدت محکوم می کند."

وی افزود : " واشنگتن به منظور ابراز همدردی با  کشور دوست و متحد نزدیک امریکا ، در کنار آن ایستاده است."
 
رئیس جمهور امریکا با ابراز همدری با خانواده هینز و مردم انگلیس قول داد این قاتلان را مجازات و داعش را نابود کند.

اوباما گفت: " ما با همکاری دولت پادشاهی انگلیس و ائتلاف فراگیری از کشورهای منطقه و دیگر نقاط جهان برای مجازات عاملان این اقدام ظالمانه و تسلیم آنها به چنگال عدالت وارد عمل خواهیم شد تا این تهدید از سر مردم کشورهایمان ، منطقه و جهان کاسته و در نهایت برداشته شود."

در تازه ترین نوار ویدئویی دو دقیقه و 27 ثانیه ای با عنوان  " پیامی برای متحدان امریکا" ، گروه داعش توسط یکی از اعضای خود که لباس مشکی پوشیده و نقاب به صورت خود زده بود، به بریدن سر "دیوید هینز" ، امدادگر انگلیسی اقدام ورزید. 

اعدام کننده که به زبان انگلیسی و ظاهرا به لهجه بریتانیایی صحبت می کرد، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس را به علت پیوستن  نظامیان انگلیسی به نیروهای امریکایی، مسئول اعدام دیوید هینز دانست. 

داعش اعلام کرده است دولت انگلیس با این اقدام خود و شرکت در حملات هوایی علیه آنان در عراق ، با نیروهای جهادی وارد "جنگ" شده است.

"جان کری" وزیر امور خارجه امریکا درحال حاضر به منظور ملاقات با متحدان و هم پیمانان امریکا و به امید تشکیل ائتلاف گسترده بین المللی ضد داعش در دو کشور عراق و سوریه ، به منطقه سفر کرده است و علاوه بر کشورهای عربی با مقامات کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر ملاقات خواهد کرد.

 دیوید هینز 44 ساله ، متولد اسکاتلند مارس 2013 در سوریه به گروگان گرفته شد و در نوار ویدئویی که این ماه پخش شد و در آن سر بریدن " استیون ساتلاف" خبرنگار امریکایی بدست داعش به نمایش گذاشته شده بود، تهدید شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار