رسانه های خبری تصاویری را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد تانک های آلمانی برای اولین بار پس از جنگ جهانی داخل مرزهای اوکراین شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رسانه ها و پایگاه‌های خبری اقدام به انتشار تصاویر و ویدیوهایی کرده اند که گفته می‌شود تانک های "لئوپارد" آلمان وارد مرزهای اوکراین در شهر "لویو" در نزدیکی مرز لهستان شده اند.

این رسانه‌ها اعلام کرده اند که این تانک های آلمانی قرار است تا در مانور "نیزه سریع" که قرار است توسط آمریکاو متحدانش در میدانی در نزدیکی "یاووریو" در 50 کیلومتری غرب شهر "لویو" از 15 تا 26 سپتامبر جاری برگزار شود شرکت داشته باشند .

در این مانور قرار است1300 نظامی از 15 کشور شامل اوکراین، آمریکا، آذربایجان، بلغارستان، کانادا، گرجستان، آلمان، انگلیس، لتونی، لیتوانی، مولداوی، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا شرکت داشته باشند.

این درحالی است که شاهدان عینی گفته اند که تانک‌های آلمانی مسیر خود را به سمت مناطق شرقی اوکراین ادامه داده اند، که این مسأله نشان می‌دهد که امکان دارد این تانک‌ها به منظور بکارگیری در عملیات نظامی به ارتش اوکراین بپیوندند.

گفتنی است، این اولین بار پس از جنگ جهانی دوم است که تانک‌های آلمانی وارد سرزمین‌های اوکراین می‌شوند.

همچنین در همین راستا، والری گیلیتی، وزیر دفاع اوکراین شب گذشته اعلام کرد که کشورش شروع به دریافت سلاح از کشورهای ناتو کرده است.

وی در گفتگو با شبکه پنج تلویزیون اوکراین اعلام کرد که با" پترو پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین در خلال نشست اخیر ناتو همراه بوده و درباره امکان کمک به اوکراین در جلسه ای غیرعلنی با سران کشورهای دیگرکه امکان کمک به اوکراین دارند صحبت به عمل آمدو آنها تأیید کردند که شنیده اند که روند تحویل سلاح به اوکراین برقرار است.

گیلیتی همچنین با اشاره به روند تحویل سلاح به کشورش گفت: این روند شروع شده است و این مسیری است که بایداوکراین بسوی آن برود.

انتهای پیام/


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار