یک روانشناس گفت: وسواس فکری می‌تواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد به طوری که وجود حساسیت‌ها باعث آزار خود و دیگران می‌شود و در ارتباط با دیگران تأثیر منفی می‌گذارد.

 عوض‌زاده روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: وسواس یک از شایع‌ترین اختلالات در طبقه‌بندی‌های روانی است که به دو صورت فکری و عملی تقسیم می‌شود.وسواس فکری در مورد مسئله‌ای در ذهن انسان مشغله ایجاد می‌کند.

وی افزود: این افکار موجب اضطراب و گاهی موجب بروز وسواس عملی نیز می‌گردد.

عوض‌زاده در ادامه گفت: وسواس فکری می‌تواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد به طوری که وجود حساسیت‌ها باعث آزار خود فرد و دیگران می‌شود و می‌تواند در ارتباط با دیگران تأثیر منفی بگذارد.

این روانشناس اظهار کرد: حوادث اخیر در زندگی فرد و یا وجود حادثه‌ای می‌تواند موجب ترس از دوباره انجام شدن آن حوادث باشد که با رفتارهایی مانند ترس و دلشوره بروز پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر فرد بتواند خود را متقاعد کند که من عاجز از حوادث خارجی هستم و زندگی روال خود را می‌رود می‌تواند بر این وسواس غلبه کند.

عوض‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: با توکل بر خدا می‌توان یکسری عوامل آزاردهنده مانند مسئله‌ی مرگ را به طوری دیگر دید مانند این که انسان در راه تکامل است و مرگ هم در مسیر تکامل است پس بهتر است خود را با حوادث بد زندگی درگیر نکرده و به کارکرد ذهن و جسم و روان آسیب نرسانیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: وسواس ، زندگی ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار