حعفریان گفت: ‌در طرح تحول نظام سلامت، با کاهش فرانشیز پرداختی بیماران به کمتر از ۱۰درصد و در مورد بیمه روستایی کمتر از ۵درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه نشست مطبوعاتی "دست‌های مهربان" گفت: در بحث افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در این ۱۶بیمارستان دولتی، افزایش2.5درصدی را طی ۳ماه شاهد بودیم. البته قابل ذکر است که از این ۱۶مرکز بیمارستانی، ۶مرکز مربوط به سزارین اورژانس است و کسانی که امکان زایمان طبیعی ندارند، به این مرکز ارجاع داده می‌شوند که طبیعتا آمار این ۶مرکز با آمار ذکر شده متفاوت است. 

دکتر جعفریان افزود: ‌در مورد پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها این نکته قابل ذکر است که پزشک متخصص طب اورژانس ۲۴ساعته که در بیمارستان حضور دارد. بعلاوه در تخصص‌هایی چون جراحی، بیهوشی، اطفال، زنان هم پزشک مقیم در بیمارستان‌ها حضور دارد. همچنین در مورد میزان جراحات به صورت سرپایی و بستری در مجموع ۵-۱۰درصدی افزایش فعالیت داشته‌ایم. 

وی در خصوص آمار بسیار بالای پذیرش این بیمارستان‌ها گفت: اگر بیمارستانی ضریب اشغال بالای ۸۰درصد داشته باشد، یعنی بیمارستان تقریبا پر است و ضریب اشغال بالای ۸۵درصد یعنی بیمارستان همیشه پر است. در مورد بیمارستان‌های دانشگاه تهران، ضریب اشغال تخت، ۸۷درصد است که رقم بسیار قابل توجهی بوده و بدین معنی است که اصلا تخت خالی نداریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار