"پائولین نوویل جونز" وزیر سابق امنیت ملی و ضد تروریسم انگلیس و نماینده ویژه این کشور در امنیت سایبری گفت: اولویت آمریکا و انگلیس باید تشکیل ائتلاف منطقه ای علیه داعش باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ جونز در خصوص تمایل برخی کشورهای منطقه ای برای شرکت در حملات هوایی در عراق و احتمال ورود انگلیس به عملیات جنگی در عراق بعد از اعدام شهروند این کشور به دست داعش گفت :به نظر من کامرون پیشتر در اظهارات خود اعلام کرد که هر اقدام بیشتر لازم را انجام خواهد داد.
این اظهارات نشان می دهند که وی اقدامات بیشتری در خصوص سیاست خود صورت می دهد. انتظار من این است که این امر نباید تنها برنامه مد نظر باشد.

وی ادامه داد : به نظر من انگلیس و آمریکا باید به دنبال قدرت های منطقه ای و محلی برای حمایت اقدامات خود باشند. این اقدام نباید اقدامی با رهبری غربی باشد که از حمایت منطقه ای نیز برخورد است. به نظر من نخست وزیر و مجلس عوام باید این مساله را در نظر داشته باشند. در کنار رایزنی با پارلمان ها، باید به دنبال ائتلافی منطقه ای باشند. این چیزی است که باید در صورت تصمیم به اقدام، در نظر گرفته شود.

جونز درباره پیشنهاد برخی کارشناسان برای اقدام نظامی همزمان علیه داعش و دولت سوریه گفت از دیدگاه سیاسی، هر چند من با این مساله موافق هستم ولی در انگلیس و آمریکا چنین امری مردود به شمار می آید. اگر چه باید در ابتدای امر، جمع آوری اطلاعات را بهبود بخشیم ولی شروع این کار باید از عراق باشد. اگر بتوانیم از گسترش داعش در عراق جلوگیری کنیم و بعد کار محدود کردن این گروه را پیش ببریم، می توانیم در صورت تصمیم آمریکا برای استفاده از قدرت هوایی و پیوستن انگلیس به این کشور، می توانیم این اقدام را به صورتی موثر انجام دهیم.

وزیر امنیت ملی سابق انگلیس گفت این را نیز باید در نظر داشته باشیم که استفاده کشورهای غربی از قدرت هوایی خود علیه داعش، با مخالفت جدی سوریه روبرو نمی شود و در صورتی که ببینند حملات هوایی غربی ها موثر واقع می شود، در دیدگاه خود نیز تجدید نظر می کنند.
وی درباره اعدام یک شهروند انگلیسی و هشدار داعش در تصاویر منتشر شده از این اعدام گفت : به نظر می رسد که دستگاه های اطلاعاتی در شناسایی عامل اعدام این مرد راه طولانی در پیش دارند. ولی مساله اصلی باید شناسایی گروگان های احتمالی و خارج کردن آنان از دست داعش است.

جونز گفت : از دیگر سو باید جلوگیری از خروج افرادی این چنینی از کشور برای پیوستن به داعش و نیز مقابله با روند افراط گرایی در انگلیس باید اقدام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار