عضو پارلمان فرانسه گفت از ایران می‌خواهیم که برای مقابله با تروریسم در کنفرانس پاریس شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "ژان ژاک بریدی" عضو پارلمان فرانسه و رییس کمیته روابط عراق و فرانسه در گفتگو با شبکه العراقیه گفت: در روز دوشنبه کنفرانس امنیتی عراق در پاریس برگزار می شود. در این کنفرانس همه مسایل مربوط به عراق از جمله امور نظامی، مالی و دیگر مسایل مورد بررسی قرار می گیرد. این کنفرانس، بین المللی و ضد تروریسم است. 

عضو پارلمان فرانسه افزود: فرانسه از ایران می خواهد که در همه توافقات و رایزنی های بین المللی که مربوط به منطقه بویژه عراق می شود مشارکت کند. تروریسم همه کشورها را تهدید می کند پس همه همسایگان عراق باید بر سر یک میز گردهم آیند.

این در حالیست که رسانه های فرانسوی هم از دعوت نشدن از ایران برای حضور در کنفرانس صلح و امنیت عراق در پاریس انتقاد کردند. 

رسانه های فرانسوی همچنین سوالاتی را درباره کارآیی کنفرانس پاریس و ارتباط آن به تحرکات آمریکا مطرح کردند. 

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوال شبکه العربیه تاکید کرد کنفرانس پاریس مکمل اجلاس ناتو در ولز خواهد بود. 

فابیوس گفت:ما هیچ رقابتی با نقش آمریکا نداریم. آمریکاییها خواهان همکاری با ما برای از بین بردن داعش هستند. فرانسه ابتدا وارد عمل شد و برای کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند سلاح ارسال کرد. موضع ما مکمل آمریکاست و هیچ رقابتی مطرح نیست. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار