مدیر جهاد کشاورزی بوکان از افزایش 23.5 درصدی میزان تولید عسل در بوکان خبر داد.

صلاح‌الدین حقگو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 110 تن عسل از زنبورستان‌های بوکان برداشت شود.

وی در خصوص دلایل افزایش میزان تولید عسل امسال بوکان، خاطرنشان کرد: افزایش نسبی بارندگی در منطقه، کوچ دادن به موقع زنبورداران به مراتع با پوشش گیاهی مناسب به جنوب کشور و تبدیل کندوی‌های بومی به سنتی از جمله این دلایل است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان به پیش‌بینی افزایش عسل در بوکان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ میزان افزایش تولید عسل حدود 23.5 درصد برآورد شده است.

حقگو به تعداد کل کندوهای بوکان اشاره کرد و گفت: کل کندوهای این شهرستان 10 هزار و 786 کلنی بوده که از این تعداد حدود 684 کلنی بومی و 10 هزار و 102 کلنی مدرن فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان به تعداد زنبورداران این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد 246 نفر به عنوان زنبوردار و 13 نفر به عنوان کارگران زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی به میزان تولید عسل بوکان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تولید عسل در سال 92 به میزان 89 تن بوده که به طور میانگین تولید هر کندو بین 8 کیلو و 250 گرم بوده استز/

منبع:فارس
.

برچسب ها: بوکان ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.