عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: وزیر علوم باید با وزارتخانه‌های صنعت هماهنگ باشد تا محصولات‌ کشورمان در مقابل بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در صورتی که این موضوع تحقق یابد ایران فقط وابسته به درآمدهای نفتی نخواهد بود و این مسئله نوعی اقتصاد مقاومتی در مقابل فناوری‌های جهانی است.

"غلام عباس اکبری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معرفی وزیر از جانب رئیس جمهور به مجلس، اظهار داشت: به نظر بنده وزیر پیشنهادی در درجه اول باید رشد علمی کشور را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین باید به موضوع امکانات تحقیقاتی دانشگاه‌ها و ارتقا جایگاه پژوهشگران توجه ویژه شود و مشکلات موجودی که در کشور وجود دارد را رفع نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: متاسفانه همواره شاهد ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت هستیم و هر کدام راه خود را ادامه می‌دهند و هیچ‌گونه تعاملی بین این دو مرکز وجود ندارد.

اکبری اظهار داشت: به نظر بنده یکی از اهداف وزیر پیشنهادی باید در جهت بهبود رابطه دانشگاه با صنعت باشد و دانش دانشگاهیان در بدنه صنعت تزریق شود تا تولیدات کشورمان دانش محور باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که دانشگاه و صنعت با هم همگام باشند عرصه رقابت در داخل و خارج کشور مهیا و بازارهای جهانی جذب خواهد شد وزیر علوم باید هماهنگ با وزارتخانه‌های صنعت باشد تا محصولاتمان در مقابل بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در صورتی که این موضوع تحقق یابد کشورمان فقط وابسته به درآمدهای نفتی نخواهد بود و این مسئله نوعی اقتصاد مقاومتی در مقابل فناوری‌های جهانی است.
  
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار