سالروز شهادت سيد هادی نصرالله

سید حسن نصرالله: شهادت شهید هادی نشانه‌ای است که ما پسرانمان را برای آینده نگه نمی‌داریم بلکه آن‌ها را با افتخار به خط مقدم اسرائیل می‌فرستیم + فیلم

روز دوازدهم سپتامبر سال 1997 سه تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در نزدیکی پایگاه صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی "اقلیم التفاح" به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست نیروهای اسرائیلی افتاد.

روز دوازدهم سپتامبر سال 1997 سه تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در نزدیکی پایگاه صهیونیست‌ها در محور "سجد" در "جبل الرفیع" در منطقه اشغالی "اقلیم التفاح" در جنوب لبنان به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست نیروهای اسرائیلی افتاد.

تلویزیون اسرائیل بدون اطلاع از هویت این سه نفر، تصویر خون‌آلود آنان را به نمایش گذاشت، به سرعت مشخص شد که یکی از این سه تن، سید هادی، فرزند سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله است.

9 ماه بعد از این اتفاق در 27 ژوئن 1998 به دنبال عملیات تبدیل تبادل بقایای اجساد اشغالگران به درک واصل شده با پیکر 40 شهید مقاومت اسلامی لبنان پیکر پاک "سید هادی نصرالله" به لبنان بازگشت. قرار شد مراسم پرشوری با حضور توده مردم به منظور همبستگی با مقاومت برگزار شود که سید حسن نصرالله در سخنرانی آنروز اینطور گفت: شهادت شهید هادی نشانه‌ای است که ما پسرانمان را برای آینده نگه نمی‌داریم بلکه آن‌ها را با افتخار به خط مقدم اسرائیل می‌فرستیم و پس از شهادتشان سرمان را بالا می‌گیریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.