بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: صعودمان به جمع 6 تیم برتر جهان یک اتفاق خارق‌العاده و نادر در ورزش کشور است.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وقایعی که اتفاق افتاده و نتایج کسب شده در طول مسابقات قهرمانی مردان جهان به طور حتم ما جزو 4 تیم برتر این پیکارها خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس قرعه‌کشی در این مرحله ما با تیمهای قدرتمندی هم گروه هستیم و به قرعه خوبی خورده‌ایم به طور حتم ملی‌پوشان کشورمان در این مرحله هم کیفیت و عملکردی خوبی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

وی یادآور شد: من این صعود را به خانواده بزرگ والیبال تبریک می‌گویم چون آنها بعد از 20 سال تحمل و حوصله نتیجه صبر خود را گرفتند سطح بازیکنان تیم ما بسیار خوب است ولی قدرت انفرادی هر یک از والیبالیستهای عضو تیم بی‌نظیر است به طوری که وقتی به مرحله دوم صعود کردیم و جزو 16 تیم برتر شدیم سه نفر از ملی‌پوشان کشورمان جزو بهترینهای مسابقات بودند این مساله کیفیت و کارایی فنی بازیکنان تیم ایران را نشان می‌دهد.

عطایی یادآور شد: ما پتانسیل قهرمانی را داریم صعودمان به جمع 6 تیم برتر جهان این مساله را ثابت می‌کند قبل از شروع مسابقات جهانی بحث بر این بود که حضورمان در جمع 6 تیم برتر جهان قطعی کنیم ولی این جایگاه قدرت واقعی والیبال ایران را نشان می‌دهد ما دیگر پدیده نیستیم و تمام رقبا را با قاطعیت شکست می‌دهیم و در بازی شب گذشته شاهد بودیم آرژانتین تیم آمریکا را برد، وقتی ما آرژانتین را بردیم همه این تیم را تحقیر کردند چون با قدرت مقابلشان بازی کردیم.

مربی بین‌المللی والیبال در ادامه اظهار داشت: در کنار این بردها و پیروزی‌ها نباید ضعف‌های ساختاری و فنی را نادیده گرفت چون عدم جلوگیری از وجود آن‌ها باعث می‌شود تا از سطح یک والیبال جهان فاصله بگیریم. در سال‌های گذشته شاهد بودیم که ملی‌پوشان فرق ولاسکو ومربیان خارجی را در بیان نکات ریز و تاکید در اجرای صحیح آن، می‌دانستند این نشان می‌دهد که چقدر جزئیات برای رسیدن تیم به نتیجه اهمیت دارد. در والیبال ایران، ما هم اکنون در برخی موارد جزئی در مباحث مختلف از جمله مدیریتی، مربیگری، بازیکن، فنی و ... دچار اشکال هستیم به طور مثال به جز کواچ در حال حاضر دیگر اعضای کادر فنی تیم ایران قوی نیستند، نیمکت متزلزلی داریم و تغییرات در جریان بازی اجباری است. نیاز می‌رود که یک گروه قوی در کنار کواچ حضور داشت باشند وی کم تجربه و جوان اما عاقل و فنی است. چون الان روی برد نوار برد هستیم این اشکالات دیده نمی‌شود.

مربی بین‌المللی والیبال در ادامه اظهار داشت: به نظر من هیچ فردی دیگران را بیشتر از خودش دوست ندارد، ولاسکو هم برای اعتبار خودش جنگید و برد عملکردش به نفع ما شد. در دنیای حرفه‌ای این اتفاق افتاد که آرژانتین حذف شده آمریکای مدعی شکست داده و حذف کند نباید عامل اصلی صعودمان را به ولاسکو نسبت داد و اسطوره سازی کرد. چون اگر این طور بود باید کواچ هم به کشورش می‌باخت. این عوامل معیارهای درستی نیست معتقدم ولاسکو هیچ نگاهی به والیبال ما را ندارد و همین نگاه را به ایتالیا دارد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: والیبال ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار