به گزارش
دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مقامات كاخ سفيد از بازي سازان خواسته اند كه يك بازي مطابق با سيستم آموزشي و تحصيلي آمريكا براي مدارس طراحي كنند و براي هر آزمون و هر مرحله از بازي بسته به نمره و امتياز كسب شده جايزه خاصي در نظر بگيرند. هدف از اين نشست، قوي تر شدن روابط ميان دانش آموزان و بازي سازان خارج از مدرسه است. دانش آموزان در مدرسه به بازي هاي درسي مي پردازند، به آن علاقه مند مي شوند و پس از كسب نمره بالا يك بازي جايزه مي گيرند كه قيمت بالايي هم دارد. آن ها بايد اين بازي را در خانه به اتمام برسانند.
شايد بازي در مدرسه بهانه اي باشد براي انجام بازي هاي در خانه زيرا بازي هايي كه در خانه انجام مي شود داراي محتواي دلخواه مسئولان كاخ سفيد است. در اين نشست استوديوي Rovio سازنده بازي محبوب Angry Birds براي سنين پايين و دانش آموزان كم سن و سال حضور دارد. اما براي دانش آموزان مقاطع بالاتر كمپاني بازي سازي Ubisoft سازنده بازي هايي از جمله Assassin's Creed و Watch Dogs ميهمان اين نشست بود.
دليل انتخاب استوديوهاي بازي سازي
اين شركت ها سابقه ساخت بازیهای مطابق ميل سیاست مداران غرب را دارند و اين نشست مشترك آنها در كاخ سفيد قطعا ادامه فرهنگ سازي غلط و به تصوير كشيدن هاي اشتباه از ملت ها و مذاهب ديگر را به همراه داشته است. این شركت ها بازي هايي ساخته اند كه به مزاج كاخ سفيد نشين ها خوش آمده است. مثلا در بازي Angry Birds مرحله اي است كه خوك ها ميان ساختاري به شكل يك مكان مقدس هستند.
يا بازي Watch Dogs كه سراسر هك كردن و تجاوز به حريم خصوصي ديجيتالي ديگران است.
سیاست گذاری بر روی کودکان و نهادینه سازی فرهنگ بی فرهنگی
برگزاري اين نشست اهميت تأثير بازي بر روي كودكان و نوجوانان و شكل دهي شخصيت آنان را نشان مي دهد. درك اين موضوع توسط سران آمريكايي جاي تعجب ندارد. زيرا آن ها با استفاده از همين بازي ها چهره آمريكا را به عنوان يك كشور حامي حقوق بشر و ضد تروريست معرفي مي كنند، كه حق دارد براي حفظ منافع خود به كشورهاي ديگر تجاوز كند و مردم بي گناه را بكشد. اين گونه است كه فرهنگ كشتار بي رحمانه و حمله به كشورهاي بي دفاع در ذهن كودكان نهادينه مي شود.
گزارش از: اسدالله سعادت مقدسی