"آندرس فوگ راسموسن"؛ دبیرکل ناتو در گفتگو با کارشناسان بنیاد مطالعات کارنگی نتایج اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "آندرس فوگ راسموسن"؛ دبیرکل ناتو در گفتگو با کارشناسان بنیاد مطالعات کارنگی در بروکسل تاکید کرد با توجه به چالش‌ها و تهدیدات کنونی در جهان این پیمان باید قدرت خود را حفظ کند. 

راسموسن افزود: ما برای نوسازی و گسترش ناتو و بهبود ساختار دفاعی آن تلاش کردیم. روسیه تلاش‌های ما را برای نزدیک شدن مسکو و ناتو را ناکام گذاشت. روسیه ناتو و غرب را به طور کلی دشمن خود می‌داند.

دبیرکل ناتو گفت: داعش به طایفه‌گرایی در منطقه دامن می‌زند و خطر اعزام تروریست‌های این گروه به کشورهای ما وجود دارد.  ما جنایت‌های تروریستی و هولناک این گروه را محکوم می‌کنیم. این گروه خطرناک به همان اندازه سوریه و عراق و کشورهای همسایه آنها، ما را هم تهدید می‌کند. این گروه می‌خواهد اصول و ارزشهای ما را از بین ببرد. 

راسموسن گفت: در برابر این چالش‌ها اعضای ناتو باید با یکدیگر متحد باشند و دفاع مشترک خود را تقویت کنند. 

وی افزود: ما در برابر اقدامات ستیزه جویانه روسیه در اوکراین، طرحی را برای تشکیل نیروی واکنش سریع در اجلاس ولز تصویب کردیم. ما باید مشارکت خود در اداره بحران های منطقه‌ای را تقویت کنیم. 

شکستن دادن این گروه تروریستی مستلزم عملیات نظامی است. 

راسموسن گفت: ما همچنین باید به شرکای خود برای تقویت توان آنها برای دفاع از خود کمک کنیم. ما با آموزش نیروهای ملی می توانیم بدون دخالت نظامی و اعزام نیرو به تقویت دفاعی آنها کمک کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار