رسانه‌های ترک به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کردند این کشور از آمدن شخصیت‌های برجسته اخوان المسلمین مصر که تحت فشار کشورهای عرب منطقه خلیج فارس از آنها خواسته شده است از قطر خارج شوند، به ترکیه استقبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه اخوان المسلمین مستقر در لندن روز شنبه اعلام کرد پس از آن‌که همسایگان قطر، این کشور را برای دست برداشتن از حمایت از اسلام‌گرایان تحت فشار دادند، قطر از هفت شخصیت برجسته این گروه خواسته است این کشور را ترک کنند.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه به نقل از اردوغان در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای حامل وی در حال بازگشت از سفری رسمی به قطر اعلام کردند شخصیت‌های برجسته اخوان المسلمین در صورتی‌که دوست داشته باشند، می‌توانند به ترکیه بیایند.

قطر و ترکیه تنها کشورهای منطقه بودند که پس از سرنگون شدن پارسال محمد مرسی رئیس جمهور اسلام‌گرای مصر توسط ارتش این کشور در پی اعتراضات گسترده علیه وی، از اخوان المسلمین حمایت کردند.

از سوی دیگر، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و دیگر کشورهای عرب منطقه خلیج فارس با ارائه میلیاردها دلار، از حاکمان جدید مصر حمایت کرده‌اند.
آنها، اخوان المسلمین را به عنوان تهدیدی موجودیتی برای نظام‌های پادشاهی خود قلمداد می‌کنند.

مصر، اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی اعلام کرده هر چند که این جنبش می‌گوید یک گروه صلح‌طلب است.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار