مدیرکل بهزیستی استان ایلام از اجرای طرح بزرگ پیشگیری از خودکشی در این استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری و پشتیبانی وزارت رفاه و با هدف کاهش و رفع این معضل اجتماعی در استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، شهریار مهردادی افزود: در این زمینه با بکارگیری کارشناسان زبده و تهیه اطلس جغرافیایی از مکان‌هایی در استان که آمار خودکشی در آن بالا بوده تلاش می‌شود علل و عوامل این پدیده شوم شناسایی و در صورت امکان به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: در این زمینه راهکارهایی همچون آموزش مهارت های زندگی، آموزش های فنی و حرفه ای و کاریابی، طرح های پیشگیری از اعتیاد، آموزش‌های تشویق به ازدواج و غیره در استان توسعه و ارائه خواهد یافت.

مهردادی همچنین از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد و مصون سازی کودکان و نوجوانان و ارتقا آگاهی های والدین با همکاری سازمان بهزیستی کشور و شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی های علمی و روانشناسی ثابت شده آموزش پیشگیری از اعتیاد قبل از شکل گیری شخصیت کودکان و در سن چهار تا پنج سال اول زندگی لازم و تاثیرگذار است.
 
انتهای پیام/ز
 
منبع:ايسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.